• A compilation of pure flamenco, on the inside cover of which one can read: “Sabicas constantly lives among flamencos, whether he is in New York, travelling or in his house in Mexico City. He spends the days and evenings playing, and he likes to receive visits from other guitarists. He does not show guitarists´ traditional wariness when it comes to showing his original falsetas (variations) to others at all, but rather, he spends hours teaching them. Nonetheless, as one guitarist complained after one of these sessions: “he knows perfectly well that no one apart from himself can play his variations properly”.
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  • Reinhold Westerheide (1958) studied the guitar (with Antonio Pereira Arias) and percussion at the Royal Conservatory The Hague, graduating as a performer on both. More than that he took masterclasses with Abel Carlevaro, AlbertoPonce, Hubert Käppel and Leo Brouwer (guitar) and Leigh H. Stevens and Michiko Maekane (marimba). He has since been active on sevral musical fronts. As a member of the Circle Percussion Ensemble he performed with the Nederlands Dance Theatre on tours in Europe, Indonesia and Japan, where he played with the Kodo percussion group. Prominent Dutch and foreign composers have dedicated works to Reinhold Westerheide, many of which he has recorded on CD. Apart from performing as a soloist, he specializes as a song accompanist and plays in several smaller ensembles. Westerheide is also a composer, writing for his own instrument and for orchestra, chamber music as well as music for films and the theatre. His great versatility enables him to collaborate in multimedia projects and in dance, litarary and film production. Reinhold Westerheide lives and works in Utrecht, the Netherlands and Bielefeld, Germany.
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  • A stunner of a collection of psychedelic funk from all over the world -- incredible material with the spiraling atmosphere and free spirit of the psychedelic scene -- and the furious sense of groove learned from the funk movement! Psych Funk 101 sets out to be a definitive overview, and makes a heck of strong case for itself as such -- with a couple recognizable names (including Mulatu, who simply could not be overlooked, on a compilation with aspirations of serving as a psychedelic funk standard bearer) and more from Istanbul, Athens, Paris, Beirut, Cairo, Paris, Lagos, Moscow and beyond! Pummeling funky drums & percussion, hazy organ drones, middle eastern rhythms & melodies, fuzzy guitars and more -- disparate material with relative psychedelic funk atmosphere!
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    Sur le royaume du groove, Tony Allen règne incontestablement en maître. Avec Fela, il invente dans les 60's une musique puissante qui trouve ses racines dans les mélopées traditionnelles africaines et son dynamisme dans les rythmes noirs-américains. C’est la naissance de l’afrobeat, courant dont la dimension politique finit par diviser ses créateurs : alors que Fela se radicalise politiquement, Tony Allen préfère approfondir ses expérimentations musicales. Ouvert à toutes les influences, il se tourne vers le jazz puis l’électro, opère un retour aux sources avec son album « Lagos no shaking » en 2005, puis se laisse séduire par le groupe improbable « The Good, The Bad and The Queen », monté de toutes pièces par Damon Albarn. Les Nuits Zébrées vous offre une occasion immanquable de venir acclamer ce musicien hors pairs : la Bellevilloise va trembler, assurément !
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  • Son deuxième album "M'bem di fora" sortie en 2006 avait déjà fortement marqué les esprits. Sa voix, ses rythmes tropicaux et sa joie éclatante nous avaient énormément charmé. Et la belle du cap vert nous revient avec un album acoustique absolument génial, plus intime et plus sensuel que le précédent. Les rythmes dansants de Calodera ou de Funana n'apparaissent que ponctuellement pour laisser la place à un autre genre très répandue au Portugal et au Cap vert, la saudade qui est cet espèce de sentiment ou tristesse et mélancolie se mêlent. Le morceau "Eclipse" chantée en son temps par l'ambassadrice du cap vert Cesaria Evora (également grande chanteuse de saudade et qui avait donné ce titre à un de ses album) donne le ton de l'album. Les mélodies sont sublimes, la voix toujours délicate avec une orchestration parfois en filigrane qui ne fait qu'enrober son timbre si charmant. Un disque taillé sur mesure pour Lura comme dans le morceau "Um dia" que son chef d'orchestre et arrangeur Toy Vieira a composé en pensant à elle.
    Écrit par Raphaël Schmitt  
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