• http://www.ljplus.ru/img4/a/l/altica/th_Tape-5.jpg

    Note : ++

    http://www.tapefive.com

    http://www.myspace.com/tapefive

    2010 album. And the film goes on! Driving Electro-Swing action with 'Oscar feeling' conversations of clarinet and trumpet inspired by Louis Armstrong, Gene Krupa, Josephine Baker and Benny Goodman. The 3rd album from TAPE FIVE 'Tonight Josephine!' is another Retro-Homage to various facets from the 20th Century bar-music. Stop Press! The first half of the album is deeply inspired by the Golden Twenties. High calibre and style, like a black-and-white classic film, but coloured and varied like today's block-busters. Four different vocalists - Brenda Boykin, Iain Mackenzie, Henrik Wagner and Yuliet Topaz interpret new songs in the old styles.

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    Origine du Groupe : Germany
    Style : Electro Swing Jazz
    Sortie : 2010

    Tracklist :
    01. Introduction: Back In Time (Original)
    02. A Cool Cat In Town (feat. Brenda Boykin)
    03. Bad Boy Good Man (feat. Henrik Wager)
    04. Pantaloons (feat. Yuliet Topaz)
    05. Dixie Biscuit (feat. Henrik Wager)
    06. Madame Coquette (feat. Yuliet Topaz)
    07. Far Far Away Charles Tone (Charles-Tone mix feat. Brenda Boykin)
    08. Intermezzo: Speakeasy (Original)
    09. The Flappers Delight (feat. Yuliet Topaz)
    10. Birds Like It (feat. Iain Mackenzie)
    11. Pousse L'Amour (feat. Yuliet Topaz)
    12. The Smurf (Tape Five Remix instr.)
    13. The Sky Is Not The Limit (feat. Iain Mackenzie)
    14. Alcazar (feat Dima from Kiev)

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  • http://hearthis.co.uk/images/Koop.jpg

    Note :

    http://www.myspace.com/koop


    Originaire de Suède, Koop est un duo Electro-Jazz composé de Oscar Simonsson et Magnus Zingmark. Leur parcours commence en 1997 avec l’ expérimental et minimaliste  »Sons Of Koop ». En 2001 l’album « Waltz For Koop » se veut plus jazz, du coup le style s’affine et l’identité du groupe se révèle. C’est en 2006 que Koop sort l’album « Koop Islands », un disque pillé par les compilations Lounge et Downtempo et dont le titre « Koop Island Blues » continue d’apparaître sur certaines 4 ans plus tard ! La sortie de leur Best Of  le mois dernier est l’occasion parfaite pour vous faire découvrir les titres qui ont fait leur renommée.

    par Musicalicious
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    Origine du Groupe : Sweden

    Style : Electro Jazz

    Sortie : 2010

    Tracklist :
    01. Koop Island Blues
    02. Waltz For Koop
    03. Come To Me
    04. Forces ... Darling
    05. Summer Sun
    06. Let's Elope
    07. Tonight
    08. Strange Love
    09. Glomd
    10. Baby
    11. I See A Different You

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  • http://www.albumoftheyear.org/album/covers/high-places-vs-mankind.jpg

    Note :

    http://www.myspace.com/hellohighplaces

    http://hellohighplaces.blogspot.com

    High Places est un duo mixte américain dont on avait apprécié le premier album, surfant sur la vague Animal Collective avec une simplicité pop qui s’éloignait des prises de tête conceptuelles. Leur retour ne déclenchait pas une attente hystérique en notre chef je dois bien dire. Un peu à tort parce que la bonne surprise vient d’une vraie pulsation, d’un un rythme indéniable. The Longest Shadows est ainsi immédiatement assimilable, sympathique dès les premières secondes de la première écoute.

    On Giving Up est encore meilleur, avec sa basse un peu dark et entêtante, comme une encontre improbable entre Siouxie et Animal Collective dans la grande profondeur d’une piscine. C’est encore une fois le son qui emporte l’adhésion de cette bombe froide qui se place comme un des incontournables de cette année qui s’essouffle un peu. Donc on peut dire ce ces deux premiers morceaux me sont apparus comme d’excellents titres new-wave déviants. Il faudra attendre la mélopée d’On A Hill In A Bed On A Road In A House ou le When It Comes final (qui reprend ce son de ‘guitare’ plein de chorus assez froid) pour que le niveau retrouve les hauteurs des deux premiers morceaux.

    Entretemps, cette pulsation aura un peu manqué, ce qui aura rendu cet album passionnant par intermittence seulement. Canada par exemple, s’il ne démérite pas avec sa guitare triturée, ne parvient pas à rester en mémoire. Je vous accorde également que ce n’est pas le sifflotement qui est le but ultime d’une musique pareille. Même si Constant Winter pourrait l’être sans trop de problèmes.

    La voix est toujours complétement planquée sous des tonnes d’effets. Haut perchée, elle reste charmante et distanciée, mais sur la longueur, elle semble souvent utiliser les mêmes procédés. Cependant, elle n’est pas présente partout vu que certains titres sont instrumentaux, comme The Channon ou Drift Slayer, drone que viennent relancer des percussions. Comme chez Atlas Sounds, autre adepte du tripatouillage sonore aquatique, ces morceaux valent plus pour leur contribution à l’ambiance générale que pour être écoutés individuellement.

    La réserve qu’on puisse avoir sur cet album, c’est que les morceaux qui ont une rythmique plus marquée, un enjeu plus important sont bien plus réussis que les plus contemplatifs. On ne va pas citer ces titres jamais désagréables mais ils participent à une certaine dilution de l’album. C’est sans doute ce qui est l’origine d’une cote relativement basse alors que les quelques coups d’éclat sont assez éblouissants dans leur genre pourtant encombré. Pour sa fraîcheur et le niveau de ses meilleurs titres, on le recommandera à tous les esprits un peu curieux.

    par Marc
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    Origine du Groupe : North America

    Style : Electro , Psychedelic, Drone

    Sortie : 2010

    Tracklist :
    1 The Longest Shadows
    2 On Giving Up
    3 She's A Wild Horse
    4 The Channon
    5 Canada
    6 Constant Winter
    7 On A Hill In A Bed On A Road In A House
    8 Drift Slayer
    9 The Most Beautiful Name
    10 When It Comes

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  • http://i.imgur.com/fzQOW.png

    Note : +

    Origine du Groupe : Various

    Style : Future Jazz , Electro , Funk , Lounge , Remix

    Sortie : 2002

    Tracklist :

    01 u.f.o. - sixth sense (takemura mix)
    02 shakkazombie - kokoro warp (4 hero friday nite mix)
    03 gagle - practice & tactix (soljazz mix)
    04 calm - simple chords (straight mix)
    05 u.f.o - listen love (yoruba soul mix)
    06 jazztronik - rita
    07 yukihiro fukutomi - complete communion
    08 bird - mind travels
    09 mondo grosso - dont let go
    10 earth, wind & fire - cant hide love (m.a.w. mix)
    11 force of nature - loop addiction
    12 organlanguage - de-tuned addiction
    13 ken ishii - awakening
    14 bird - mind travels (mggm.rdmd mix)

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    Japanese releases are often extortionately expensive and extremely rare in the West. Nik Weston, an infamous collector and promoter of Asian electronic music, has come to the aid of the listening public with this collection. The Soljazz Instrumental of the gorgeously named Gagle’s Practise & Tactix is stylish Jazz-Hop, with a distressed string workout, disjointed rough-and-ready percussion and an overzealous reverbed bass. Osunlade uses a heart-stopping piano, saddened vocals that recognize the truth and fly-away strings to produce a melancholic reinterpretation of UFO’s Listen Love. Calm supplies the emotive De-Tuned Atmosphere which combines an intriguing flute, emphatic beaten percussion, a transporting synth and teary-eyed keys. Ken Ishii’s Awakening is initially a surprising choice, but one listen to the rushing keys, backwards acid keyboard work and hot-footed percussion make everything crystal clear. This is just the tip of a colossal musical iceberg.

    By Jon Freer
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  • http://wsm.serpent.pl/sklep/okladki/okl_okl_11738.jpg

    Note : ++

    http://www.myspace.com/flykkiller

    Origine du Groupe : Poland

    Style : Electro

    Sortie : 2007

    Tracklist :

    1 Flykkiller
    2 Peroxide
    3 Fear
    4 Sell My Pulse
    5 Shine
    6 Get All Pulled Out
    7 Controlled Environment
    8 B Murphy
    9 Music For Twelve Wounds
    10 Cze Nie Szkoda Ci
    11 Flykkiller (David Holmes Remix)

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    The purported story behind the duo FlyKKiller is that these songs were created by an extra terrestrial creature named V, who only wishes to pass peaceful communications to earthlings, yet V is held in captivity at the FlyKiller Institute in Poland. Her captors and keepers (Pati Yang and Stephen Hilton) have taken the recordings and put them out on the market to finance their scientific research. Yang is one of Poland's leading electronic artists (at the tender age of only 18!) and Hilton is known for his collaborations with David Holmes and Siouxsie Sioux's first solo outing, soundtrack work on two James Bond films as well as numerous other motion pictures, and his work behind the boards as producer of recordings by Pulp, Depeche Mode and Sir Trevor Horn. So here are the otherworldly first results of the duo's experiments to date, spurred on by V. They're unlike anything you've yet to hear in this lifetime.

    FlyKKllr 2007

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