• http://img15.nnm.ru/5/2/3/a/6/523a68467a0309481894f3507ab30ec4_full.jpg

    Origine du Groupe : Egypt
    Style : World Music
    Sortie : 1996

    More new treasures from the Nubian culture vaults presented by Berlin-based Mahmoud Fadl and his group Salamat. A wealth of delicacies from the voluptuous garden of North African tradition - earthy rhythms and oriental melodies, recorded in Cairo with the stars of the Nubian New Wave scene. A modern tribute to the glorious past of a lost civilisation which nonetheless remains vibrant through its music. Shake your roots!

    permalink

    Tracklist :
    01. Marinthod
    02. Yanas Baridouh
    03. Noura
    04. Zikraati (greetings from Cairo)
    05. Elleyl Elhadi
    06. El Zekra, Pt. 1
    07. El Zekra, Pt. 2
    08. Howa Sahih
    09. Ashry
    10. Sabreh
    11. Nuba Noutou
    mp3

    Tell a Friend

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    votre commentaire
  • http://www.lemellotron.com/wp-content/uploads/lloyd_miller_heliocentrics.jpg

    http://jazzscope.com

    http://www.myspace.com/drlloydmiller

    http://www.stonesthrow.com/nowagain/heliocentrics

    http://www.myspace.com/heliocentrics

    Origine du Groupe : North America , U.K
    Style : World Music , Psychedelic , Instrumental
    Sortie : 2010

    Né en Californie en 1938, Lloyd Miller commença à jouer du piano très tôt. Curieux de nature, il devint rapidement un multi-instrumentiste de renom. Il séjourna plusieurs fois en Europe ou il joua avec les plus grands : Bud Powel, Kenny Clark, il découvrit avec ces artistes une ouverture culturelle vers les musiques du Moyen-Orient, il n'aura de cesse depuis ces rencontres de mêler la tradition orientale et la modernité du jazz. C'est aujourd'hui avec The Heliocentrics  qu'on le retrouve pour un coup de maitre, il reprend ici son Spirit Jazz et grave une poignée de plages où éclatent sonorités indiennes, balinaises, persanes. La grande qualité de cet enregistrement réside dans le respect que The Heliocentrics accordent à l'univers du maitre, sagesse héritée de leur passé de backing band au coté de Madlib ou encore Shadow. Une bien belle rencontre a mettre au compte du non moins excellent label Strut.

    par maï
    permalink

    Tracklist :
    1 Electricone (3:42)
    2 Nava (4:55)
    3 Pari Ruu (4:15)
    4 Salendro (2:08)
    5 Spirit Jazz (6:55)
    6 Modality (3:19)
    7 Rain Dance (3:22)
    8 Lloyd Lets Loose (3:30)
    9 Bali Bronze (6:14)
    10 Latin (3:16)
    11 Charhargah (4:07)
    12 Sunda Sunset (5:39)

    mp3

    Tell a Friend

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    votre commentaire
  • http://www.kotonteej.com/wp-content/uploads/2009/12/ali-farka-toure-toumani-diabate.jpg

    http://www.myspace.com/alifarkatoureofficial

    http://www.toumani-diabate.com

    http://www.myspace.com/toumanidiabate

    http://www.worldcircuit.co.uk

     

    Origine du Groupe : Mali
    Style : Africa Blues , World  Music , Folk
    Sortie : 2010

     

    media player

     

    Après avoir enregistré un premier album en duo (In the heart of the Moon), Toumani Diabaté et Ali Farka Touré étaient retournés en studio quelques mois après, pour une nouvelle session d'enregistrement à Londres. Une intimité artistique entre les deux hommes, rendue vivante grâce à l'album qui sort ces jours-ci, Ali & Toumani.

    eux prénoms, deux sons, deux visions qui racontent une même histoire : les grandes épopées du Mali que ces deux musiciens, Ali Farka Touré et Toumani Diabaté, ont largement contribué à diffuser au-delà de la sous-région depuis les années 1980. C’est cela que célébrait In the heart of the moon, un disque né de leur rencontre autour d’un classique, Kaira. Ce ne devait être qu’un duo, ce deviendra un enregistrement mythique, le symbole de l’entente parfaite entre le guitariste et le joueur de kora, un dialogue instruit, le temps de trois séances improvisées.

    Tant et si bien que le producteur Nick Gold les conviera à Londres un an plus tard, en 2005, afin de creuser au plus profond ce sillon. "Je crois que cet album est plus fort, plus sage et meilleur…", analyse après-coup Toumani, unique survivant de cette session de trois après-midis londoniens où était également convié le contrebassiste cubain Cachaito Lopez, décédé l’an passé.

    Du coup, on ne peut s’empêcher d’écouter Ali & Toumani comme un document-testament musical de la première importance. Certes, mais ce serait réduire la portée de ce moment de grâce que de l’écouter de cette oreille-là, à savoir le circonscrire à une qualité d’hommage posthume.

    Car, au-delà de la mort, Ali & Toumani est une vibrante ode à la vie, l’émouvant témoignage pour l’éternité de moments partagés en toute intimité et sérénité acoustiques où les cordes sensibles de ces trois maîtres de musiques se mêlent pour ne formuler plus qu’un seul message de paix et de sagesse.

    par Jacques  Denis
    permalink

     


    Tracklist :
    1. Ruby
    2. Sabu Yerkoy
    3. Be Mankan
    4. Doudou
    5. Warbe
    6. Samba Geladio
    7. Sina Mory
    8. 56
    9. Fantasy
    10. Machengoidi
    11. Kala Djula

    mp3

    Tell a Friend

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    votre commentaire
  • http://1.bp.blogspot.com/_n-thK6Pq5M4/SWXQBQSAhDI/AAAAAAAAAzM/OUTO_dvvVwU/s320/MANTDCD245.jpg

    http://ethiopiques.info

    Origine du Groupe : V.A Ethiopia

    Style : World Music , Jazz World , Ethio-Jazz

    Sortie : 2007

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    From Official Site :

    Over the last 10 years, music aficionados across the world have become familiar with Francis Falceto’s remarkable work re-releasing vast quantities of modern Ethiopian music as ‘The Ethiopiques series’ on Buda Musique. But now this enthusiasm has spread to infect another top re-issuing label, as Union Square Music have taken it upon themselves to assemble an Ethiopian music collection with a different slant. An enormous undertaking, drawing from all 21 volumes of the original ‘Ethiopiques’ series, ‘The Very Best of Ethiopiques’ (2CD) represents a new take on Ethiopian Music as compiler and sequencer Iain Scott (assisted by Steve Bunyan and Francis Falceto) has made the first ever compilation of modern Ethiopian music specifically for the contemporary western ear.

    CD1 breaks new ground by focusing on modern Ethiopian tracks able to shake dance floors as much as any world music connoisseur’s mp3 headphones. Aimed at all those who were dazzled by re-issue releases such as Russ Dewbury’s ‘Africa Funk’ 1998 (exposing Fela Kuti and Manu Dibango to a club audience for the first time), this does the same for ‘Ethiopian Groove’, offering a sparkling collection of songs bursting with Ethiopia’s unashamed and open enthusiasm for absorbing the influences of 1960-70s Afro-America. Throw into this mix a few more tunes made popular by the soundtrack for Jim Jarmush’s ‘Broken Flowers’ and you have the ultimate Ethiopian cross-over selection.

    CD2 is a little different. A real delight for those slightly more accustomed to the exotic differences of World Music, as here the groove is hidden more deeply within, requiring time to grow but then emerging more with each listening. If CD1 is the Ethiopian ‘Master Cuts’, then CD2 is the Ethiopian ‘Buena Vista Social Club’ selection, defining a unique modern music scene at its discernible peak.

    With ‘The Very Best of the Ethiopiques’ (2CD) perhaps the last great hidden treasure troves of modern African music has finally been made available to the mainstream public. A very special occasion indeed.

    Enjoy!

     

    Tracklist :

    1. Tesfa Maryam Kidane — Heywete
    2. Mulatu Astatqe — Yekermo Sew
    3. Mulatu Astatqe — Yekatit
    4. Girma Beyene — Enken Yelelebesh
    5. Bahta Gebre Heywet — Ewnet Yet Lagegnesh
    6. Mulatu Astatqe — Gubelye
    7. Mahmoud Ahmed — Ere Mele Mele
    8. Mahmoud Ahmed — Metcha New
    9. Alemayeha Eshete — Tchero Adari Negn
    10. Alemayeha Eshete — Telentena Zare
    11. Wallias Band — Muziqawi Silt Play
    12. Ayalew Mesfin & Black Lion Band — Gedawo
    13. Tlahoun Gessesse — Tchuheten Betsemu
    14. Menelik Wesnatcher — Tezeta
    15. Tsegue Maryam Guebrou — Mother's Love
    16.
    Tlahoun Gessesse — Sema
    17. Tewelde Redda — Milenu
    18. Beyene Habte — Embi Lla
    19. Mulatu Astaqe — Tezeta
    20. Girma Beyene — Set Alamenem Play
    21. Muluqen Mellesse & Dahlak Band — Bene Mote
    22. Getatchew Mekurya — Antichi Hoye
    23. Tlahoun Gessesse — Kulun Mankalesh
    24. Getatchew Mekurya — Shellela
    25. Seyfu Yohannes — Mela Mela
    26. Mahmoud Ahmed — Atawurulegn Lele
    27. Mahmoud Ahmed — Fetsum Denq Ledj Nesh
    28.
    Alemu Aga — Abatatchen Hoy

    mp3

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://3.bp.blogspot.com/_6jiNzc7dzH8/RqkAddSGL2I/AAAAAAAAAC8/U74Vbs6SiBw/s320/Sasha_Sokol-Por_Un_Amor-Frontal.jpg

    http://www.sashasokol.org

    http://www.myspace.com/sashasokoloficial

    Origine du Groupe : Mexico
    Style : World Music , Flamenco , Vocal
    Sortie : 2004

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    When I heard Sasha was going to record an album of rancheras I really did not know what to expect. She does not possess the booming voice of most singers of this genre. But that's ok. Sasha's never had much of a voice to brag about. But that's what I like about her. The honesty, the emotion that she evokes, the simpleness. Right off the bat one will notice the obvious influence of say Chavela Vargas. Don't dismiss this as a knock off. Sasha has taken traditional rancheras and stripped them down to their barest musical elements while adding to them jazz and even flamenco (influenced probaby by her new residence in Madrid). I admire her for baring her soul as an artist and taking the biggest risk of her career. This album is at times dark, moody, but aren't a lot of rancheras? Sasha congrats on an amazing artistic achievment. I just hope the US will be exposed to this album as well. Also note that the Mexican edition of this CD (due in August) will differ slightly to this Spanish edition (tracklisting mainly). If you can get your hands on this you will not be dissapointed.

    by Joseph Valenzuela "milwaukee sister"
    permalink


    Tracklist :
    1 Por Un Amor
    2 Te Solté La Rienda
    3 El Crucifijo De Piedra
    4 Arrastrando La Cobija
    5 La Cucaracha
    6 De Los Pies Hasta La Frente
    7 Ella
    8 En La Borrachera
    9 El Gustito
    10 La Noche De Mi Mal
    11 Paloma Negra
    12 Cuando Sale La Luna

     

    mp3

    Tell a Friend


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique