• http://www.albumoftheyear.org/album/covers/high-places-vs-mankind.jpg

    Note :

    http://www.myspace.com/hellohighplaces

    http://hellohighplaces.blogspot.com

    High Places est un duo mixte américain dont on avait apprécié le premier album, surfant sur la vague Animal Collective avec une simplicité pop qui s’éloignait des prises de tête conceptuelles. Leur retour ne déclenchait pas une attente hystérique en notre chef je dois bien dire. Un peu à tort parce que la bonne surprise vient d’une vraie pulsation, d’un un rythme indéniable. The Longest Shadows est ainsi immédiatement assimilable, sympathique dès les premières secondes de la première écoute.

    On Giving Up est encore meilleur, avec sa basse un peu dark et entêtante, comme une encontre improbable entre Siouxie et Animal Collective dans la grande profondeur d’une piscine. C’est encore une fois le son qui emporte l’adhésion de cette bombe froide qui se place comme un des incontournables de cette année qui s’essouffle un peu. Donc on peut dire ce ces deux premiers morceaux me sont apparus comme d’excellents titres new-wave déviants. Il faudra attendre la mélopée d’On A Hill In A Bed On A Road In A House ou le When It Comes final (qui reprend ce son de ‘guitare’ plein de chorus assez froid) pour que le niveau retrouve les hauteurs des deux premiers morceaux.

    Entretemps, cette pulsation aura un peu manqué, ce qui aura rendu cet album passionnant par intermittence seulement. Canada par exemple, s’il ne démérite pas avec sa guitare triturée, ne parvient pas à rester en mémoire. Je vous accorde également que ce n’est pas le sifflotement qui est le but ultime d’une musique pareille. Même si Constant Winter pourrait l’être sans trop de problèmes.

    La voix est toujours complétement planquée sous des tonnes d’effets. Haut perchée, elle reste charmante et distanciée, mais sur la longueur, elle semble souvent utiliser les mêmes procédés. Cependant, elle n’est pas présente partout vu que certains titres sont instrumentaux, comme The Channon ou Drift Slayer, drone que viennent relancer des percussions. Comme chez Atlas Sounds, autre adepte du tripatouillage sonore aquatique, ces morceaux valent plus pour leur contribution à l’ambiance générale que pour être écoutés individuellement.

    La réserve qu’on puisse avoir sur cet album, c’est que les morceaux qui ont une rythmique plus marquée, un enjeu plus important sont bien plus réussis que les plus contemplatifs. On ne va pas citer ces titres jamais désagréables mais ils participent à une certaine dilution de l’album. C’est sans doute ce qui est l’origine d’une cote relativement basse alors que les quelques coups d’éclat sont assez éblouissants dans leur genre pourtant encombré. Pour sa fraîcheur et le niveau de ses meilleurs titres, on le recommandera à tous les esprits un peu curieux.

    par Marc
    permalink

     

    Origine du Groupe : North America

    Style : Electro , Psychedelic, Drone

    Sortie : 2010

    Tracklist :
    1 The Longest Shadows
    2 On Giving Up
    3 She's A Wild Horse
    4 The Channon
    5 Canada
    6 Constant Winter
    7 On A Hill In A Bed On A Road In A House
    8 Drift Slayer
    9 The Most Beautiful Name
    10 When It Comes

    00000000000000DOWNLOAD


    votre commentaire
  • http://i.imgur.com/fzQOW.png

    Note : +

    Origine du Groupe : Various

    Style : Future Jazz , Electro , Funk , Lounge , Remix

    Sortie : 2002

    Tracklist :

    01 u.f.o. - sixth sense (takemura mix)
    02 shakkazombie - kokoro warp (4 hero friday nite mix)
    03 gagle - practice & tactix (soljazz mix)
    04 calm - simple chords (straight mix)
    05 u.f.o - listen love (yoruba soul mix)
    06 jazztronik - rita
    07 yukihiro fukutomi - complete communion
    08 bird - mind travels
    09 mondo grosso - dont let go
    10 earth, wind & fire - cant hide love (m.a.w. mix)
    11 force of nature - loop addiction
    12 organlanguage - de-tuned addiction
    13 ken ishii - awakening
    14 bird - mind travels (mggm.rdmd mix)

    00000000000000DOWNLOAD


    Japanese releases are often extortionately expensive and extremely rare in the West. Nik Weston, an infamous collector and promoter of Asian electronic music, has come to the aid of the listening public with this collection. The Soljazz Instrumental of the gorgeously named Gagle’s Practise & Tactix is stylish Jazz-Hop, with a distressed string workout, disjointed rough-and-ready percussion and an overzealous reverbed bass. Osunlade uses a heart-stopping piano, saddened vocals that recognize the truth and fly-away strings to produce a melancholic reinterpretation of UFO’s Listen Love. Calm supplies the emotive De-Tuned Atmosphere which combines an intriguing flute, emphatic beaten percussion, a transporting synth and teary-eyed keys. Ken Ishii’s Awakening is initially a surprising choice, but one listen to the rushing keys, backwards acid keyboard work and hot-footed percussion make everything crystal clear. This is just the tip of a colossal musical iceberg.

    By Jon Freer
    permalink

    votre commentaire
  • http://wsm.serpent.pl/sklep/okladki/okl_okl_11738.jpg

    Note : ++

    http://www.myspace.com/flykkiller

    Origine du Groupe : Poland

    Style : Electro

    Sortie : 2007

    Tracklist :

    1 Flykkiller
    2 Peroxide
    3 Fear
    4 Sell My Pulse
    5 Shine
    6 Get All Pulled Out
    7 Controlled Environment
    8 B Murphy
    9 Music For Twelve Wounds
    10 Cze Nie Szkoda Ci
    11 Flykkiller (David Holmes Remix)

    00000000000000DOWNLOAD

    The purported story behind the duo FlyKKiller is that these songs were created by an extra terrestrial creature named V, who only wishes to pass peaceful communications to earthlings, yet V is held in captivity at the FlyKiller Institute in Poland. Her captors and keepers (Pati Yang and Stephen Hilton) have taken the recordings and put them out on the market to finance their scientific research. Yang is one of Poland's leading electronic artists (at the tender age of only 18!) and Hilton is known for his collaborations with David Holmes and Siouxsie Sioux's first solo outing, soundtrack work on two James Bond films as well as numerous other motion pictures, and his work behind the boards as producer of recordings by Pulp, Depeche Mode and Sir Trevor Horn. So here are the otherworldly first results of the duo's experiments to date, spurred on by V. They're unlike anything you've yet to hear in this lifetime.

    FlyKKllr 2007

    permalink


    votre commentaire
  • http://www.croatia-picturehost.com/images/65382253806146293519.jpg

    Note : ++

    http://www.lizzfields.com

    http://www.myspace.com/misslizzfields

    Origine du Groupe : North America

    Style : Electro Remix

    Sortie : 2009

    Tracklist :
    01. When I See You (The Journey Remix) 07:47
    02. Day, Day, Day (The Orwell Remix) 05:47
    03. Gott Go (Gotta Bounce Remix) 05:48
    04. Speak The Language (Dub Remix) 04:58
    05. Brooklyn Flowers (Transatlantic Remix) 09:56
    06. Pleasureville (Buttakrunch Remix) 07:22
    07. Day, Day, Day (Afrodub Remix) 05:51
    08. Day, Day, Day (Loungin' Remix) 06:41
    09. Speak The Language (Digi-Mod Remix) 03:42
    10. You're Livin' (They Say Remix) 05:12
    11. It's Ok To Love Me (Hot Coco Remix) 05:10
    12. Brooklyn Flowers (Transatlantic Remix Edit) (Bonus Track) 03:56
    13. Gotta Go (Gotta Bounce Radio Remix) (Bonus Track) 04:16

    00000000000000DOWNLOAD

    Lizz Fields delivers a brand new sonic treat for all ears with an intense compilation of remixes of songs from her latest album "PleasureVille" along with a few surprises for her fans of her first indie classic album "By Day By Night".
    Those of you who embraced her trademark song "When I See Love" will be excited to know that Lizz gives new life to the song with a haunting mixage of electro ambient soundscapes and syncopated beats that will take you on a cinematic journey.

    Directly off her last album "PleasureVille", Lizz selected her leading tracks to remix ("Day Day Day", "It's Ok To Love M", "PleasureVille"...) fusing healthy doses of Dub, Electronic bleeps and zaps along with Lounge tracks for the after hour chill out vibe.
    Known to be eclectic while staying authentic to her soulful style, Lizz Fields invites the listener to  experience her songs in a new realm that spans from the bombastic Dub mix of "Speak The Language" ( a song she originally wrote out of a collaboration with the Jazz Liberators ) to slick and bouncy new version of " I Gotta Go "to the laidback vibe of the AfroDub and Loungin' mixes of "Day Day Day"....just to name a few.
    There is plenty to explore in this radiant compilation and if you feel like jumping on board of this train you will find yourself transported to a colorful realm of soulfulness and sweet sweet rhythms.

    permalink


    votre commentaire
  • http://img269.imageshack.us/img269/7101/001custom.jpg

    Note : +

    http://www.myspace.com/axmusique

    http://www.brennnessel.pl

    Origine du Groupe : Poland

    Style : Electro House

    Sortie : 2009

    Tracklist :
    1 STS 6:49
    2 Lane 7:34
    3 Tore Nade 5:28
    4 Faith 6:54 

    00000000000000DOWNLOAD

    Lascivious Electronic Pop | This is pure electronic energetic pop! Let the saw bassline loose and get the people freaked out with some breathy vocals. The electronic funk will do the rest to set the people in motion and the place on fire. AXMusique is a producer duo who melt sexy electro and minimal house together: Sweating bodies and excited girls guaranteed!

    I discovered the excellent Brennnessel Netlabel during our creative commons music carnival in december and stumbled upon AXMusique while surfing their website. AXMusique are an example about how sophisticated electronic pop music can sound. With their release you get four songs filled with hypnotic electro-minimal sound. Fontastique!

    permalink


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique