-
Par DJDemonAngel le 5 Mai 2011 à 15:00
http://www.los-angeles-music-week.com/music.html
Origine du Groupe : North America
Style : Blues , Soul
Sortie : 1996From http://www.los-angeles-music-week.com
Dynamic delivery, powerful lyrics, rhythmically intense artistry!
Margie Evans' passion for life positively rocks the soul.
Unforgettable collection of Blues, Traditional Gospel and Jazz
with crossover appeal. This rare find, "Drowning in the Sea of Love,"
is a must for every music aficionado.
Tracklist :
1. Don’t You Worry
2. Good Thing Queen
3. Women, I Wonder Why
4. I Can’t Get You Off My Mind
5. Giving Up The Streets For Love
6. Drowning In The Sea Of Love
7. Just A Closer Walk With Thee
8. Another Blues Day
9. Trouble Trouble
10. Evil Gal Blues
11. Let The Telephone Ring
12. In His Eyes
votre commentaire -
Par DJDemonAngel le 13 Avril 2011 à 15:00
http://www.myspace.com/drjohnthenitetripper
Origine du Groupe : North America
Style : Blues Soul , Jazz Funk Rock
Sortie : 2010Par Franck Cochon pour http://dr-john.mondomix.com/fr
Sur la photo de famille de la great black music made in la Nouvelle- Orléans, Malcolm John Rebennack a.k.a. Dr John est ce barbu du 1er rang bardé de gris-gris et d’amulettes qui pose fièrement entre les Meters, Allen Toussaint, Eddie Bo et Professor Longhair. Canne au pommeau rutilant, sourcil froncé et air faussement menaçant, Dr John peaufine depuis plus de 40 ans son personnage du Night Tripper, croisement entre un marabout africain et un sorcier vaudou, grand pourvoyeur d’un mélange musical composé de funk, de rock, de jazz, de blues et de psychédélisme. Largement arrosé de sauce créole et orné de plumes d’Indiens, le tout est connu des locaux sous le nom de Gumbo.
A près de 70 ans, calé derrière ses claviers, sa voix gouailleuse trainant sur la rythmique comme un serpent attiré par la chaleur d’une paire de bottes laissée sur le pas de la porte, le Doc produit toujours son élixir miracle que les camelots-escrocs en roulotte n’ont jamais pu copier. Un breuvage pur concentré de Louisiane, de ses marécages crasseux et de son immense patrimoine musical qui, une fois la fiole vidée cul-sec, occasionne foultitude de sentiments voire d’hallucinations visuelles. Certains ont vu l’aube virginale du gospel s’ouvrir pour révéler des Indiens en tenue d’apparat parés pour la transe, d’autres rapportent la liesse communicative d’un brass band les ayant guidés tout droit dans un bayou moite et hostile où les percussions causent d’énormes piqûres de moustiques. Fréquentes aussi sont les visions de ce club de jazz pour gens biens dont les murs tombent pour laisser place à un rade mal famé où les tessons parleront dès que la guitare aura fini de cracher son blues rocailleux. On raconte que certains ont même vu des alligators sortir du disque.
Euphorisante, énergisante, mélancolique, et parfois grave quand elle se fait plus politique, la potion du Dr John cuvée Tribal s’impose comme un grand cru. Ne pas hésiter à doubler les doses.Tracklist :
1. Feel Good Music (3:22)
2. Lissen At Our Prayer (4:00)
3. Big Gap (4:32)
4. When I'm Right (I'm Wrong) (4:13)
5. Jinky Jinx (3:23)
6. Change Of Heart (3:40)
7. Sleepin' In My Bed (5:35)
8. Whut's Wit Dat (4:20)
9. Tribal (6:51)
10. Them (3:17)
11. Only In Amerika (3:08)
12. Potnah (4:17)
13. Music Came (4:06)
14. Manoovas (4:09)
15. Seroungin' (2:36)
16. A Place In The Sun (4:19)
votre commentaire -
Par DJDemonAngel le 22 Mars 2011 à 11:00
http://en.wikipedia.org/wiki/Junior_Parker
Origine du Groupe : North America
Style : Rythm & Blues , Funk Soul Groove
Sortie : 1971By Andrew Male from http://www.mojo4music.com
Herman Parker Jr. was born at the heart of the blues in Clarksdale, Mississippi in 1932. He died tragically young, from a brain tumour in 1971. In between, he produced some of the most soulful blues of the ’50s and ’60s. Mentored by Sonny Boy Williamson and Howlin’ Wolf and talent-spotted by Ike Turner, Parker started out as Little Junior who, with The Blue Flames cut the riotous Feelin’ Good and the eerie Mystery Train for Sun Records. Parker’s downhome late-’50s sides for Duke brought him success but when he moved away from hard blues he lost his audience. As a result, most scholars tend to write off Parker’s later, more soulful sound. This is a shame as his final recordings contain some of the most warm-heated sunshine soul of the period. Cratediggers rate this album (alt. titled Outside Man in its Capitol incarnation) because of Sonny Lester’s clear production, and in-the-pocket groove from Jimmy McGriff’s soul-jazz combo and Parker’s three Beatles tracks – Taxman, Tomorrow Never Knows and Lady Madonna – where the singer’s good-hearted character cuts through the clichés, even going so far as to blanche at the meanness of George Harrison’s lyrics on Taxman (“Oh, this is awful!”). Also worth tracking down is Parker’s glorious cover of Ain’t It Funny How Time Slips Away from the same period; an epic spoken-word reworking of the Willie Nelson country classic that deserves to sit alongside such other soul overhauls of white radio standards as Isaac Hayes’ By The Time I Get To Phoenix and Bobby Womack’s cover of The Carpenters’ Close To You.
Tracklist :
01 - Love Ain’t Nothin’ But a Business Goin’ On
02 - The Outside Man
03 - Darling Depend on Me
04 - Taxman
05 - Rivers Invitation
06 - I Wonder Where Our Love Has Gone
07 - Just to Hold My Hand
08 - You Know I Love You
09 - Lady Madonna
10 - Tomorrow Never Knows
votre commentaire -
Par DJDemonAngel le 10 Novembre 2010 à 16:00
http://www.myspace.com/cwstoneking
Origine du Groupe : Australia
Style : Blues , Country , Folk , Jazz
Sortie : 2008Jungle Blues (2008) est un album à la croisée des chemins entre blues, jazz et jungle music. Un disque contemporain qui semble provenir d’un autre temps, signé par C.W. Stoneking, un artiste talentueux et réellement original.
Accompagné de son banjo et parfois de quelques cuivres, C.W. Stoneking chante du blues à l’ancienne, du blues originel comme on en entend parfois en illustration sonore dans des documentaires sur la ségrégation aux États-Unis. Sur cet album, C.W. Stoneking aborde aussi la jungle music, musique exotique en vogue avant guerre et qui n’a bien sûr rien à voir avec le dérivé de techno qui porte la même appellation.
On est d’abord surpris par cette musique aux sonorités très rétro puis, une fois la surprise passée, on est séduit par cette atmosphère, souvent festive, et par la voix de vieux chanteur noir américain de ce trentenaire blanc australien. Les plus belles réussites de cet album sont sans doute « Jungle Lullaby », « Brave Son Of America » et « The Love Me Or Die » mais il est difficile de détacher des chansons de cet album très cohérent, inspiré par un naufrage au large des cotes africaines. On ressent aussi un certain plaisir intellectuel à l’écoute de ce disque unique qui ne ressemble à rien de ce que l’on entend habituellement. L’envie est donc grande de faire découvrir cet artiste à ses amis ce qui fait de Jungle Blues le cadeau idéal.
Rédacteur en chef : Boris Plantier
powered by webzinemaker
Tracklist :
1 - Jungle Blues
2 - Talkin’ Lion Blues
3 - Jungle Lullaby
4 - Brave Son Of America
5 - Jailhouse Blues
6 - Housebound Blues
7 - I Heard The Marchin Of The Drum
8 - The Love Me Or Die
9 - Early In The Mornin
10 - The Greatest Liar</div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>
votre commentaire -
Par DJDemonAngel le 25 Octobre 2010 à 12:00
Origine du Groupe : North America
Style : Soul , Blues , Psychedlic
Sortie : 2010From Official Site :
Brooklyn-based singer Alecia Chakour is a soul siren. Armed with a bellowing voice, she wraps her vocal chords around weighty issues of love, heartbreak and struggle with the timelessness of an old soul reincarnate. Using soul’s great arrangement styles of yesteryear as fodder, Alecia coalesces punchy horns, gospel harmonies and an ardent R&B sound to make remarkably honest music.
Backed by a stellar band, Alecia keeps it all in the family. Alecia Chakour & the Osrah (family in Arabic), brings together Alecia’s closest friends and family – all serious forces on the music scene. Alecia’s brother plays guitar, her close hometown friends play drums, bass and keys, and the other guys are like brothers from another mother. This isn’t the Jackson 5, and there are no choreographed dances (yet), but man, is there soul.
Born in the small town of Amherst, MA, home to five colleges and a quirky musical community, Alecia grew her musical roots within an intellectual and nurturing environment. Her father, Joe Cocker’s former musical director, and an influential soul and blues musician in his own right, opened Alecia’s world to the soul greats. Alecia spent time with her father at sessions and shows taking in powerhouses such as Ray Charles, BB King, Matt “Guitar” Murphy and Bonnie Raitt. At home, Alecia found comfort listening to artists like Candi Staton and Otis Redding on her family’s record player. “In soul, you never feel like folks are trying to be too slick or sexy or too anything. They are just singing to let it out,” says Alecia.
Deemed a vocal wunderkind, Alecia was nearly signed to a major label at age 16. When asked to sing gimmicky pop songs instead of the gritty soul she loved, Alecia realized their intentions were more rooted in sales than music. With her big dreams dangling seemingly within her reach, Alecia made the difficult decision to forgo a major label relationship and instead forge her own path.
Alecia went on to become an educator, teaching tap dance and music at Brooklyn schools and programs throughout the Northeast. She collaborated with musicians across all genres– from rappers to psychedelic rockers, Broadway divas to legendary blues crews, crooners to jazz heads and opened for the legendary James Brown and KRS-One. She has been featured on Fader.com, BlindifortheKids, SoulCulture, Nu-SoulMag and more.
Out of the spotlight, Alecia is strongly informed by her cultural heritage. “I come from a very mixed background,” says Alecia. Particularly when speaking about her father’s Arab background and her mother’s Jewish background, “I feel so connected to all sides of myself, and I think it’s beautiful to be able to celebrate these two very similar yet distinct cultures. I feel compelled to step out and be proud of my heritage and represent our powerful diversity.” (NR)
Tracklist :
1.Walk On 03:47
2.Ghost 05:16
3.Down 03:26
4.Hard Times 03:34
5.Like You Me 04:11
6.Giving Up 06:58released 18 October 2010
<script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
Alecia Chakour (vocals)
Alex Chakour (guitar)
Sam Cohen (guitar, pedal steel, percussion)
Makaya McCraven (drums)
Jaron Olevsky (bass, guitar, rhodes)
Igmar Thomas (trumpet)
Darby Wolf (organ, wurlitzer, clavinet)
Special guest appearance by papa Mitch Chakour (piano)
Engineered at Bank Row Recording by Justin Pizzoferrato
Additional recording by Sam Cohen at Bozo's and Alex Chakour at The Chak
Mixed by Justin Pizzoferrato and The Osrah
Mastered by Ian Kennedy at New Alliance East</div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>
votre commentaire
Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique