• http://4.bp.blogspot.com/_PVxpiiDZv7Y/SQ4CmXVGMLI/AAAAAAAAAPQ/w8TCcQvrtBI/s320/The+Aqua+Velvets+-+Nomad.jpg

    http://www.aquavelvets.com

    http://www.myspace.com/milescorbinaquavelvets

    Origine du Groupe : North America
    Style : Rock , Folk , Instrumental
    Sortie : 1996

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    Despite their watery name, the Aqua Velvets don't spend the bulk of this album riding the waves. In fact, the title and desert cover art seem to point in the opposite direction. And although they still obviously love reverb and twang, the band, led by guitarist Miles Corbin, proves it is more diverse than previous albums might indicate. Sure, there's plenty of Duane Eddy/Ventures licks, but the Aqua Velvets introduce them to a world music palette. This is surf-influenced music that transcends its previous limitations. To emphasize that, the disc kicks off with the spaghetti Western atmospherics of the title track before the group gets its collective feet wet in "Surf Nouveau"'s more straightforward, Shadows-style approach. But they really wander off the beach on the bongo-infused slow burn of "Snorkle Mask Replica," where backwards tapes provide an eerie backing for the multiple, overdubbed guitar solos. Ennio Morricone is referenced often here, especially in the dusty "Return to Paia," a high, lonesome mood piece. "In a Spanish Mood" is just that, with a vague flamenco groove that snakes through drum-less percussion with Corbin's echo-heavy solo. With one foot on an American surfboard and the other on foreign soil, the Aqua Velvets show they are ready to push the envelope of their often constricting field without abandoning it. The closing tracks tread water, swimming in calm seas, yet not really going anywhere, although the reggae rhythm of "Shrunken Head" is a calm coda. But Nomad is an eye-opening, if not quite groundbreaking album in a genre that has far too few of them.

    by Hal Horowitz
    permalink


    Tracklist :
    1 Nomad
    2 Surf Nouveau
    3 Smoking Panatelas on the Blue Mediterranean Sea
    4 Holly Tiki
    5 Snorkel Mask Replica
    6 Return to Paia
    7 Ho'okipa
    8 In a Spanish Mood
    9 Nervous on Neptune
    10 Summer at Dreampoint
    11 Shakahoochie
    12 Shrunken Head

    mp3

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.leblouson-noir.fr/wp-content/uploads/2010/01/heavy-trash-midnight-soul-serenade2.jpg

    http://www.heavytrash.net

    http://www.myspace.com/heavytrash

    Origine du Groupe : North America
    Style : Rock
    Sortie : 2009

    <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ aR_BgColor=""; aR_FgColor=""; aR_url=location.href; aR_title=document.title; aR_StarType ='3'; document.write('
    </div>'); document.write('<scr'+'ipt type="text/JavaScript" src="http://addratings.com/aR_BootStrap.js"></scr'+'ipt>'); // ]]> </script>

    Infatigables artisans redescendant travailler sans relâche dans la mine d’or du rock ‘n roll, Matt Verta-Ray et Jon Spencer viennent de remonter à la surface de leur inspiration onze pépites vintage réunies pour Heavy Trash… L’auditeur tombé amoureux - pour la vie ! - des pionniers du rock trouvera matière à s’enthousiasmer durablement sur l'album Midnight Soul Serenade : langoureuses ballades fifties qui ne dépareraient pas dans une BO de Quentin Tarentino, rockabilly enlevés prompts à envoyer sur la piste de danse tel un Vince Taylor ressuscité, rock ‘n roll vicieux donnant envie de flirt poussé avec la gent féminine… Quand il s’agit de trousser des morceaux admirablement authentiques, Heavy Trash a toujours la main chaude ! La technique du duo est plutôt simple pourtant (mais il faut quand même avoir un sacré talent pour composer, jouer de la guitare, aboyer ou roucouler dans le micro) : on met en présence deux musiciens férus de rock ‘n roll avec des instruments antiques, et ce dans un studio analogique… Et ça fait « BOUM ! », la machine s’emballe, les titres arrivent sans forcer et l’on se retrouve à se laisser bercer ou bousculer nuitamment par une très belle collection de chansons. Idéales pour se lancer dans une tendre sérénade, avant de passer aux choses sérieuses : une petite séance de rock et de roll. Hallelujah, le filon est loin d’être tari pour Heavy Trash !

    par Pierre Andrieu
    permalink


    Tracklist :
    01 - Gee, I Really Love You
    02 - Good Man
    03 - Bumble Bee
    04 - The Pill
    05 - Pimento
    06 - (Sometimes You Got To Be) Gentle
    07 - Isolation
    08 - Bedevilment
    09 - Sweet Little Bird
    10 - That's What Your Love Gets
    11 - In My Heart

     

    mp3

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.kimono.is/files/images/ADS_900.preview.png

    Note : +

    http://www.kimono.is

    http://www.myspace.com/kimono

    kimono and Bad Taste Ltd. are very pleased to announce that the new album, Arctic Death Ship, has finally arrived in the country of Iceland. Advance reviews have called the album "an ambitious, bold, brilliant piece of modern rock, cramming the last twenty or so years of musical genre bending into one complete whole." We like to think of it as the sound of four drastically different individuals pulling songs in many directions at once.

    ADS was recorded by Aron Arnarsson and kimono in Studio Tími (klinK+Bank). It was mastered by Mike Marsh at The Exchange in London. The artwork features drawings by Giancarlo Bracchi and layout design by Alex and Dóri from kimono. Guests include members of Ghostigital, Hudson Wayne, the Icelandic Symphony Orchestra, and the Reagan administration.

    The title of the album comes from the second of seven woodcuts by HC Westermann (U.S., 1922-81) from a series he named The Connecticut Ballroom (1975-76). This series addressed a range of "heady themes - the likes of death, love, and the American Dream." Like the series, the album describes a foreboding atmosphere partially alleviated by a dose of humour and deflective surrealism. Starting off with a lullaby about individualist isolation and the American hegemony, the album goes through a near-catastrophe in a family from several angles before ending on a walk through the woods (echoing "Tea Can Forest" from kimono's first album mineur-aggressif). So there.

    Thanks to everyone who helped us out over the past few years with putting on shows and sending us those nice letters of encouragement. We're moving to Germany this fall to play shows and work on new material. We'll be trying to tour as much as possible so anyone with contacts around the continent or ideas for venues, definitely contact us about setting up shows.

    By Alex
    permalink


    Origine du Groupe : Island
    Style : Rock Progressif , Post Rock
    Sortie : 2005


    Tracklist :
    1 Standing Wave
    2 Sober
    3 Aftermath
    4 Children Of God
    5 Hyla Grace
    6 Hle
    7 Sonar
    8 Onomatopoeia
    9 Red Army
    10 Railroads
    11 Directions

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.progboard.com/graphx/covers/5450.jpg

    Note :

    http://www.aerosmith.com

    http://www.myspace.com/aerosmith

    Pour une bonne idée, c'est une bonne idée ! Aerosmith qui revisite les grands classiques du blues, ça a tout pour plaire et quand en plus c'est réalisé avec talent et sérieux, ça nous donne un très bon album !

    Le groupe reprend de grands classiques : "Road Runner" de Bo Diddly, "Broke Down Engine" de Blind Willie McTell, "Temperature" de Little Walter ou encore "I'm Ready" de Willie Dixon & Muddy Waters.

    Dans cet album, il n'y a donc qu'une chanson inédite écrite par Aerosmith : "The Grind". C'est évidemment là où on retrouve le plus le groupe, dans la grande tradition des bijoux romantiques de Aerosmith à mettre au rang d'un "cryin'", d'un "crazy" ou même d'un "I don't want to miss a thing", superbe, douce et en même temps pimentée par la guitare de Joe Perry.

    Les fans de blues en auront vraiment plein les oreilles; à leur façon le groupe interprète de manière magistrale le blues. Ce qui peut paraître pour un disque à vocation commercial se révèle en fait un vrai coup de coeur, sûrement une volonté du groupe, un rêve qu'ils ont voulu accomplir de revisiter leurs références autrement que sur un bout de table lors d'une soirée entre amis.

    Le mélange est des plus réussi, ça swingue, ça donne envie de bouger, les morceaux sont bien choisis, la voix éraillé de Steven Tyler excelle dans ce registre. Il montre que le blues n'est pas réservé aux voix de chanteurs noirs : un blanc bec du rock'n roll peut très bien se révéler aussi bons qu'eux dans ce registre. On retrouve ce qui fait la grandeur du blues, des rythmes entrainants, un piano toujours très frénétique, des cuivres, de l'harmonica, l'ambiance est réussi admirablement. Cela ne les empêche pas de donner leur touch' à chaque morceau avec quelques excès électriques caractéristiques du groupe.

    C'est un retour aux sources, quoi de plus sécurisant après un album pas très très bon Just Push and Play que de se planquer dans un registre qui les conforte et leur fait regagner confiance. C'est sûr que le défi à relever n'est pas énorme. Quoique .... il fallait quand même que ces reprises ne sonnent pas moins bien que leurs références pour ne pas paraître inutile. Ils ont réussi leur pari en donnant une nouvelle couleur à tout ces morceaux blues, la couleur Aerosmith et c'est donc un album à posséder pour tout fan d'Aerosmith mais aussi pour tout amateur de blues qui ne verra sûrement pas une aussi bonne production sortir cette année.
    En fait si ... l'amateur de blues a de la chance cette année, 2004 s'annonce très blues puisque pour concurrencer Honkin' On Bobo (volontairement ou pas), Eric Clapton sort lui aussi un très bon album : Me And Mr Johnson.

    par Charly
    permalink


    Origine du Groupe : North America
    Style : Rock , Blues
    Sortie : 2004

    Tracklist :
    1 Road Runner
    2 Shame, Shame, Shame
    3 Eyesight To The Blind
    4 Baby, Please Don't Go
    5 Never Loved A Girl
    6 Back Back Train    
    7 You Gotta Move
    8 The Grind
    9 I'm Ready
    10 Temperature
    11 Stop Messin' Around
    12 Jesus Is On The Main Line

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://farm3.static.flickr.com/2405/2176209265_bc9c78f92d.jpg

    Note :

    http://www.davieallan.com

    Origine du Groupe : North America

    Style : Rock , Garage , Fuzz , Soundtrack

    Sortie : 1967

    Tracklist :

       1. Blues theme (from the film "The Wild Angels")
       2. King Fuzz
       3. William Tell 1967
       4. Theme from Thunderball
       5. Action on the street
       6. Theme from The Wild Angels
       7. Theme from the Unknown
       8. Fuzz Theme
       9. Sorry 'bout that
      10. Ghost riders in the sky
      11. Runaway
      12. High noon
      13. Theme from A summer place 

    00000000000000DOWNLOAD

    "Blues Theme" is arguably the most famous track by Davie Allan & the Arrows. It was recorded quickly on Mike Curb's Tower label for the soundtrack to the move Wild Angels -- Peter Fonda's first biker flick and just before Easy Rider. With wild, screaming fuzz guitar and a surf beat, it signifies the sound of the L.A. Strip in 1967 and embodies -- in its two-minutes-and-ten-seconds -- all the cultural elements of its soundtrack -- the waning surf scene that traveled it, the muscle cars that roared through its lanes, the dawn of acid-crazed hippies floating down it, and the speed-drenched outlaw biker tribes who haunted it. The rest of the album is a literal pastiche of tracks that were issued under other names, slightly doctored for and from other soundtracks -- there were seven between the Arrows' first album, Apache '65, and Blues Theme -- or simply renamed. These include "King Fuzz," an instrumental remake of "The Twirl" by Harley Hatcher; "Theme From the Unknown," which had several names in earlier releases on 45 rpm's, and "Fuzz Theme," that was later re-titled "The Young World," for the soundtrack to Teen Rebellion. The CD reissue contains the album's original ten cuts, plus three bonus tracks, all of which are previously unissued -- with a smoking read of Del Shannon's "Runaway." The set is brief, but it is all killer, no filler. Sundazed does it again.

    by Thom Jurek

    permalink


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique