• http://i47.tinypic.com/bhelvl.jpg logo_listen.png

    http://www.themummers.co.uk
    http://www.myspace.com/themummers

    The Mummers present a strong case for the influence of Tim Burton on pop music. It's not so much that they sound like the soundtracks composed for Burton's films by Danny Elfman - though one hears traces - more that they sound as if they have tried to bring to music the same sensibility that Burton brings to film. Like Edward Scissorhands, Tale to Tell mixes and matches periods - Wonderland skips from a drunken waltz to flighty lounge pop. Like Sleepy Hollow, it is gothic without ever being goth. As with Burton, there's a feeling that assembling the signifiers of sensuality will be enough to bring that sensuality. It's opulent stuff, and from opener March of the Dawn onwards, this music, all strings and brass and careful detail, feels like being locked in a dark parlour draped with thick velvet, incense turning the air heady.
    by Michael Hann
    permalink


    Note :
    Tracklist:
    01 - March Of The Dawn
    02 - Wake Me Up
    03 - Wonderland
    04 - Lorca And The Orange Tree
    05 - This Is Heaven (Glow)
    06 - Tale To Tell
    07 - Place For Us
    08 - See Alice
    09 - Teardropsfall
    10 - Nightbus
    DOWNLOAD1.gif

    votre commentaire

  • http://www.myspace.com/saraschiralli

    Tracklisting

    Nuit Zébrée : Radio Nova

    1. Paranoid 00:03:31
    2. Bang Bang 00:03:10
    3. Don't miss what you never had 00:03:18
    4. Incompete 00:03:00
    5. Roll the Dice 00:03:10
    6. Track 06 00:02:52
    7. Paranoid 00:03:40

    Grandcrew Review

    For her first date in Paris, Sara Schiralli could not hope for better: the first Nuit Zébrée of the season! Being the opening act, the pressure was ON! ...but evaporated instantly with the first song -as she wowed the crowd with delicacy and sensuality.
    Pour une première date à Paris, Sara Schiralli ne pouvait espérer mieux : La première Nuit Zébrée de la rentrée ! Forcement un peu de pression. Une pression qui s'est évaporée en un rien de temps:Dès que Sara s'est mise à chanter. Les gens se sont tus. Son timbre de voix unique et sa délicatesse ont envouté le Club de la Bellevilloise pour le plus grand plaisir des auditeurs de Nova déjà fans depuis quelques mois de cette perle anglaise.
    permalink

    votre commentaire
  • cover.jpg logo_listen.png



    http://www.myspace.com/letskillthesummer

    Quiet and delicate psych folk sitar oriented album by chicagoan one man band

    E’ un delicatissimo disco di cantautorato pischedelico, ricorda un po’ “Oar” di Skip Spence, “The Cycle is complete” di Bruce Palmer, l’album solista di Dino Valenti, la comune della bay area One ( su Grunt/Rca 1972), ma anche certe cose di Tim Hardin e le inflessioni vocali del primo Al Stewart ( come in “sun in your eyes” ).
    Si fanno chiamare The Singleman Affair ma la mente dietro il progetto è solo quella di Daniel Schneider, nome noto sulla scena psych folk di Chicago, città d’origine del nostro. L’album esordio non ha connotazioni particolari né alcun hype se non essere stato stampato dalla PopTones di Alan McGhee (Oasis).
    “ Let’s kill the summer” ha un tono dimesso ma onesto: presenta alcuni brani che interpretano bene l’idea di “combattere l’estate” come l’oziosa “ good to be with you again” giocata su un sussurro e un drone, la psichedelica” don’t come back” , “baby you’ve been on my mInd” che avvicina Schnieider a Fred Neil per il tono baritonale del nostro.
    Nella generale attesa spasmodica odierna per questo o quel disco, una bella sorpresa, inattesa. Da ascoltarsi spesso “Let’s kill the summer” è un album da riascoltare spesso, non annoia ed intriga.

    Ernesto de Pascale
    permalink

    Note :
    DOWNLOAD1.gif

    1 commentaire

  • votre commentaire

  •  
    Un pas de plus, une avancée certaine, Liz Durrett revient le 9 Septembre dernier avec son frais et fringuant disque Outside Our Gates. L'effet à la première écoute est frappant. Les 11 titres sont de toute beauté, avec des cordes plus abondantes, violons et violoncelles, des cuivres, trombones et trompettes, une rythmique offensive. Le chant est assuré, profond, presque possédé. Une belle réussite que je conseille. C'est une collaboration avec le producteur et arrangeur Eric Bachmann du groupe Archers of Loaf qui donne un résultat extra. On y découvre aussi la participation à l'enregistrement d'amis artistes comme Brian Causey, les Olivia Tremor Control et biensûr le grand Vic Chesnut.
    permalink

    Note :

    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique