• http://3.bp.blogspot.com/_qjGZcOm_e5g/SJf_tbRcysI/AAAAAAAAAcQ/1HvJuVcoT9M/s320/Cover.jpg

    Note :

    http://www.terumasa.com


    "A fine trumpeter influenced by Freddie Hubbard and Miles Davis, Terumasa Hino has long been one of Japan's best jazz musicians. A professional since 1955, Hino has mostly become known to Americans since the 1970s due to his Enja recordings, although some of his albums were made available domestically by Catalyst, Inner City, and Blue Note. He moved to the U.S. in 1975, where he worked with Gil Evans, Jackie McLean, Dave Liebman, and Elvin Jones. Hino spent more of his time in Japan after the early '80s, and recorded in several different styles ranging from straight-ahead to fusion."

    AMG

    Origine du Groupe : Japan
    Style : Jazz Fusion
    Sortie : 1977

    Tracklist :
    1. Hip Seagull 16:01
    2. This Planet Is Ours 6:54
    3. Fall 6:28
    4. Life Trip 7:35

    Terumasa Hino - Trumpet
    Kohsuke Mine - Sax (Tenor, Soprano)
    John Scofield - Guitar
    Mikio Masuda - Piano
    Clint Houston - Bass
    George Ohtsuka - Drums (2-4)
    Motohiko Hino - Drums (1)
    M'tume - Percussion, Congas, Voice
    Kimiko Kasai - Vocals (3)
    Tawatha - Vocals (2)

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.jazzandbeyond.com.au/bitmaps/CD/SteveTurreCD.jpg

    Note :

    http://www.steveturre.com

    http://www.myspace.com/steveturre

    From Rahsaan Roland Kirk to Ray Charles to Art Blakey, Dizzy Gillespie, McCoy Tyner and Tito Puente, Steve Turre's musical family is a rainbow of the highest order. Whether in the studio or onstage, the trombonist always takes music to a righteous level. For this year's Rainbow People, Turre mixes it up with Kenny Garrett, Mulgrew Miller, Peter Washington, Ignacio Berroa, Sean Jones and Pedro Martinez. The title track is just one of nine bright moments from one of 2008's best albums.
    permalink


    Origine du Groupe : North America
    Style : Latin jazz
    Sortie : 2008

    Tracklist :
    1. Rainbow People
    2. Forward Vision
    3. Brother Ray
    4. Groove Blues
    5. Midnight In Madrid
    6. Cleopatra's Needle
    7. Search For Peace
    8. Segment
    9. Par El Comandante

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.jazz.com/assets/2007/12/20/albumcoverSongForMyFather.jpg

    Note :

    http://www.horacesilver.com

    http://www.myspace.com/theofficialhoracesilverpa

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Horace_Silver

    Avec son snobisme, ses codes, sa complexité, le jazz peut faire peur. Comment l’approcher ? Par quel artiste, par quel disque commencer pour appréhender le patrimoine pharaonique de cette musique qui aura bientôt un siècle ? Evidemment, il y a le Kind of blue de Miles Davis, le jazz vocal à la Billie Holiday, les blues de Louis Armstrong et mille autres voies... Pour ma part, j’ai tendance à croire que le hard-bop funky et latin de Song for my father constitue l’entrée en matière parfaite.

    Découvert par Stan Getz, Horace Silver travaille dès ses premières années d’activité avec Miles, Coleman Hawkins, Lester Young et Milt Jackson. Du sérieux, donc. En 1953, il fonde les Jazz Messengers avec Art Blakey, le batteur absolu. Durant cette période décisive, il façonne son style et incorpore au jazz le gospel et le RnB pour créer le hard-bop. Peu à peu, des éléments funky se greffent à ce patchwork d’influences déjà bariolé, et le hard-bop se mue en soul jazz. Song for my father, avec le Sidewinder (1963) du trompettiste Lee Morgan, est le manifeste de cette nouvelle ère placée sous l’égide du groove. Un disque facile d’accès, dansant et ouvertement hédoniste. Sur Blue Note, bien entendu.

    Les breaks de batterie sont charnus, rebondissants. Le piano, percussif et virevoltant. Les cuivres papillonent sur des mélodies-friandises. A lui seul, le morceau éponyme suffit à tomber en pâmoison : sur un thème catchy à mort, Joe Henderson glisse l’un des plus beaux solos de saxophone jamais enregistré. Indescriptible. Sur le délicat "Calcutta Cutie", c’est Silver qui échappe à toute tentative d’analyse avec un solo bégayant et monkien percé d’éclaircies bluesy. L’ensemble est d’une rare cohérence, bien qu’issu de deux sessions différentes. Difficile de distinguer les deux quintets mis à contribution, chacun s’épanchant dans une même joie solaire dont la sincérité ne peut être mise en doute. La coloration latine de la majorité des titres sonne comme une exploration de ses racines par le pianiste puisque son père, John Tavares Silver, qui fume le cigare sur la pochette de l’album, était musicien au Cap Vert. L’année suivante, le fiston poursuivra cette quête des origines et sortira un Cape Verdean Blues (1965) au nom explicite. Une nouvelle bombe. Mais ça, c’est une autre histoire...

    En bref : groove latin rayonnant pour cette pierre angulaire du jazz funky.

     


    par Des Oreilles Dans Babylone
    permalink

    Origine du Groupe : North America

    Style : Jazz

    Sortie : 1964

     

    Tracklist :
    1. Song For My Father
    2. The Natives Are Restless Tonight
    3. Calcutta Cutie
    4. Que Pasa
    5. The Kicker
    6. Lonely Woman
    7. Sanctimonious Man
    8. Que Pasa (Trio Version)
    9. Sighin' And Cryin'
    10. Silver Threads Among My Soul

    Tracks 1 – 5
    Horace Silver — piano
    Carmell Jones — trumpet
    Joe Henderson — tenor saxophone
    Teddy Smith — bass
    Roger Humphries — drums

    Tracks 6 – 10
    Horace Silver — piano
    Blue Mitchell — trumpet
    Junior Cook — tenor saxophone
    Eugene Taylor — bass
    Roy Brooks — drums

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://www.newreleasesnow.com/art/NelsClineSingers-Initiate.jpg

    Note :

    http://www.nelscline.com

    http://www.myspace.com/nelscline

    Nearly 10 years into leading the winkingly named instrumental trio the Nels Cline Singers, it's hard to imagine what fringe of jazz and improvised rock could be unearthed next by the local guitar hero who joined the boundary-pushing band Wilco in 2004.

    Now with their fourth album, Cline and a taut but feral rhythm section of bassist Devin Hoff and drummer Scott Amendola have regrouped for an often-breathtaking recording that's also their most rewarding and immediately approachable listen.

    A sprawling double album split between one disc of studio recordings and a bare-knuckled live set, "Initiate" is steeped in the worldbeat-dusted jazz-rock of the ‘70s. Opening with a swirling chorus of electronic effects, they land a bracing first shot with "Floored," which finds Cline flexing a guitar tone akin to the warped keyboards of Chick Corea's work in Miles Davis' electric period while Amendola and Hoff lay down a concrete-busting funk-rock groove. "King Queen" forges a sort of psychedelic take on Cuban jazz as Cline and guest organist David Witham ride Hoff's elliptical bassline, building an insistent melody that opens to the outer limits.

    They  also show a  more delicate side with "Divining" and "Zingiber" -- tracks featuring an atmospheric chorus of actual singing from the trio -- but with the second disc the group lays on the throttle and seldom lets up. Highlighted by a blistering, 14-minute cover of Weather Report's "Boogie Woogie Waltz" (featuring members of San Francisco indie band Deerhoof), they  course through fiery improvisations while also nodding toward jazz tradition with a cover of Carla Bley's "And Now, the Queen" and a Jim Hall-dedicated version of the Singers' comparatively straightforward "Blues, Too."

    Engrossing and ceaselessly inventive, "Initiate" isn't always easy listening, but it's essential for lovers of jazz and its fertile frontier.

    -- Chris Barton
    permalink


    Origine du Groupe : North America
    Style : Experimental , Jazz , Rock
    Sortie : 2010

    Tracklist :
    CD1 :
    01 - Into It
    02 - Floored
    03 - Divining
    04 - You Noticed
    05 - Red Line to Greenland
    06 - Mercy (Supplication)
    07 - Grow Closer
    08 - Scissor Saw
    09 - B86 (Inkblot Nebula)
    10 - King Queen
    11 - Zingiber
    12 - Mercy (Procession)
    13 - Into It (You Turn)

    CD2 :
    01 - Forge
    02 - Fly Fly
    03 - Raze
    04 - And Now the Queen
    05 - Blues, Too
    06 - Thurston County
    07 - Sunken Song
    08 - Boogie Woogie Waltz

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire
  • http://jazzmasterpieces.files.wordpress.com/2009/03/speak-no-evil.jpg

    Note :

    http://www.vervemusicgroup.com/wayneshorter

    http://www.myspace.com/unofficialwayneshortertribute

    Gamin, Wayne Shorter et son frère dévoraient les bd et les films de série B avec extra-terrestres, monstres, loup-garou, vampires et créatures de Frankenstein. Speak No Evil clôt l'année 1964, où Wayne a participé à l'enregistrement de 20 disques dont 3 avec les Jazz Messenger, 9 avec Miles Davis, 3 avec Gil Evans, 1 avec Lee Morgan, 1 avec Grachan Moncur III et Night Dreamer puis Juju en tant que leader. L'album s'inscrit dans la lignée bop, un bop avec un soupçon d'étrangeté - mais on en est pas encore au Weather Report - et Wayne Shorter précise : I was thinking of Misty landscapes with wild flowers and strange, dimly-seen shapes-the kind of places where folklore and legend are born. And then I was thinking a thing like witchburnings, too*. La session d'enregistrement du 24 décembre 1964 menée par Rudy Van Gelder parle de magie, de sorcière, de diable, de danse de cadavres et de fleurs sauvages ; 6 compositions de Wayne Shorter avec Freddie Hubbard à la trompette, Herbie Hancock au piano, Ron Carter à la basse et Elvin Jones à la batterie. Dance Cadaverous  est une composition un peu décalée, piano sophistiqué qui se promène du côté du classique. Quelque chose d'étrange - comme dans les compositions de Monk - et de planant se glisse dans la mélodie vers le milieu du morceau, la rythmique est plutôt cool. Shorter dit à propos du morceau : I was thinking of some of these doctor pictures in wich you see a classroom and they're getting ready to work on a cadaver*. On se penchera aussi avec bonheur sur le jeu d'Herbie Hancock pour Infant Eyes, la balade, où le saxophone tenor de Wayne balance du velours. A l'instar de Witch Hunt  qui ouvre l'album, le disque sonne de manière nonchalante, mais faut pas s'y tromper, c'est du lourd que nous avons là. Des mélodies un peu bizaroïdes qui une fois rentrées dans la caboche risque fort de continuer à trotter.

    *Notes extraites du livret de Don Heckman.

     

    Origine du Groupe : North America

    Style : Jazz

    Sortie : 1964

     

    Tracklist :
       1. "Witch Hunt" 8:07
       2. "Fee-Fi-Fo-Fum" 5:50
       3. "Dance Cadaverous" 6:45
       4. "Speak No Evil" 8:23
       5. "Infant Eyes" 6:51
       6. "Wild Flower" 6.00
       7. "Dance Cadaverous" (alternate take) 6:35

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tell a Friend


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique