• http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/004/119/0000411978_350.jpg

    http://www.carlesbenavent.net

    http://www.myspace.com/carlesbenavent

    http://www.josemicarmona.com

    http://www.myspace.com/josemicarmona

    Origine du Groupe : Spain
    Style : Flamenco , Jazz , Guitar , Instrumental , World Music
    Sortie : 2009

    By Luigi from http://lascintasrecuperadas.blogspot.com

    Carles Benavent and Josemi Carmona have locked themselves up in a recording studio and have recorded "Sumando", a happy encounter between flamenco and jazz. Each of them contributes what he has learnt during a long musical career; the end product are nine songs that do not stray from the rhytmic pattern or the emotion of flamenco. Chick Corea and Diego are featured as special guest artists.
    "Sumando" (Adding) is the first joint work by Carles Benavent and Josemi Carmona. The jazz bass player and the guitarist of Ketama have brought together their wide-ranging musical experiences to bring to life a flamenco-jazz record. It features nine themes that were composed and performed by themselves, with the accompaniment of other renowned musicians, from both the jazz and flamenco scenes, among whom those who stand out are Chick Corea and Diego el Cigala.
    In "Sumando", the bass and guitar are the protagonists of this happy coming together. However, these instruments and musicians are backed by other musicians such as Jorge Pardo (flute), Tino di Geraldo (drum kit), Juan Carmona Jr. (percussion), Bandolero (palmas, rhythmic hand-clapping) and Piraña (percussion). Moreover, Carles Benavent also plays the Ebow, keyboards, mandola and cittern; and Josemi Carmona plays the flamenco guitar, the acoustic guitar, the mandola and palmas.
    Benavent and Carmona contribute everything they have learnt during their long musical careers to "Sumando". Carles started to open up new horizons for current Spanish music in the 1970s with the band Música Urbana. Since then, he has become a reference on the jazz and flamenco-jazz scenes. His works have had an international repercussion through his cooperation with Miles Davis, Paco de Lucía, Quincy Jones and Chick Corea.
    Josemi Carmona possesses all the flamenco flavour of the Habichuelas and contributes all the baggage from his time in Ketama. And Josemi was able to add the experience of his encounters with international musicians like Toumani Diabate, Danny Thompson, Michel Camilo, Cheb Khaled and Caetano Veloso, among others, to the cross-breeding that Ketama’s flamencoised salsa pop already represented. Furthermore, "Sumando" is Josemi’s first recording work after Ketama

    Tracklist :
    01. Sencillito 3:01
    02. La garza 6:22
    03. Dama 4:46
    04. Skely 3:37
    05. Soleó 5:05
    06. Amic Joan 4:32
    07. El Galleta 4:31
    08. Okinawa 3:45
    09. Lupeando (a la memoria de Jaco) 3:29
    10. Lupeando II 2:17

    mp3


    votre commentaire
  • Morao_Morao_4908cfcb1312e.jpg logo-myspace-copie-1.jpg
    Tracklist :

    01 - Rocayisa
    02 - Sor Buleria
    03 - El Zambo
    04 - Romance de Heulva
    05 - Marivala
    06 - Guirigaña Julián (vocal)
    07 - Comparito Gabriel
    08 - Pampano Verde
    09 - Llevas Compas (vocal)
    10 - Morao, Morao

      DOWNLOAD1.gif


    Né en 1955 dans le Barrio Santiago, à Jerez de la Frontera, Manuel Moreno Junquera, « Moraíto Chico » est l’un des meilleurs représentants du toque gitano le plus intègre. D’une grande efficacité, son jeu possède une saveur unique, un charme inégalable ne devant pourtant rien à une quelconque complexité technique, mais tout entier inspiré par un mode de vie authentiquement flamenco – et tout aussi authentiquement jerezano, pour être plus précis.



    Infatigable promoteur de cet art et de ce style, Moraíto s’est ainsi surtout mis au service du chant et a accompagné les meilleurs cantaores, de la Paquera à José Mercé en passant par la Macanita, Agujetas, Terremoto, El Sordera, El Torta et tant d’autres. Mais il a en outre gravé l’un des disques solistes les plus importants des années 90, Morao y oro, dont chaque falseta se doit d’être apprise par tous les guitaristes que le jeu de Jerez intéresse. Il n’est d’ailleurs que de le voir en train d’accompagner les cantiñas chantées par Inés Bácan pour rester stupéfié par son toque, à la fois classique et inimitable. Comment Moraíto réussit-il à produire tant de musique avec ces deux seuls petits accords traditionnels de majeur et de septième ? La réponse est sûrement à chercher en la modestie, la simplicité et la malice de cet homme si habité par le compás que même lorsqu’il converse, il continue, de paroles en éclats de rire, de simples gestes en pas de danse esquissés, de faire entendre le petit démon de son soniquete.

     




    Note : icon_cool.gif icon_cool.gif icon_cool.gif icon_cool.gif

    votre commentaire
  • 1140527286_2.jpg Niña Pastori de son vrai nom, María Rosa García García (San Fernando, Cadix, 1978) est une chanteuse espagnole de flamenco.

    Petite fille de la chanteuse de flamenco Inés "la del Pelao", elle a commencé des l'age de 6 ans a se produire sur scène, accompagnant sa mère au chant. Elle a reçu l'influence de Camarón de la Isla un de sgrand monsieur du flamenco qui a figuré parmi les chanteurs les plus puristes et les plus innovateurs du flamenco. Grâce à Alejandro Sanz, elle édite son premier disque. Son dernier disque compile des chansons d'autrui passées par la structure du flamenco.

    Sa voix typique des grands chanteurs du flamenco évoque tout de suite le soleil et l'ambiance qui peuvent regner en Espagne. A découvrir au plus vite, surtout si on ne connait pas trop le flamenco, ça donne un aperçu tres complet de ce que peuvent donner les diverses variations de ce style de musique tels que les bulerias, los tanguillos o las sevillanas !!!

     

     



    Discographie

     

    • Entre dos puertos, 1996
    • Eres luz, 1998
    • Cañaílla, 2000
    • María, 2002
    • No hay quinto malo, 2005
    • Joyas prestadas, 2006

    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique