• http://bandcamp.com/files/16/27/1627534168-1.jpg

    http://www.myspace.com/djzedvantz

    Origine du Groupe : Canada
    Style : DJ , Turntable
    Sortie : 2008

        **Originally posted at Rhythm Incursions

        On paper, this mix is a tricky one to sell.
        What Zedvantz has done here is take a selection of ragtime/dixie style jazz beat tracks and blended it into one blinding 30 minute mix. With a style of music such as this one I’d argue that its a VERY thin line between brilliance and twee drive. However Zedvantz negotiates that line with aplomb, delivering an exhilarating listen that can’t help but get you nodding your head, whilst drawing attention to a fairly small but brilliant line in obscure twists on a classic genre."

        - Mr. Trick /rhythm-incursions.com


        "For someone who enjoys their jazz served with a spoonful of funky beats, it’s like DJ Zedvantz is preaching to the converted when he puts out a mix like “Turntable Jazz”. The problem with blended music is that it often falls prey to the enormous egos of all genres involved, and even more often reeks of marketing opportunism. And this, of course, ultimately subjects the listener to an abysmal state of boredom. That is not the case here though: the Toronto-based DJ proves to be a deep connoisseur of both jazz and turntablism, and of where one half should meet the other."

        - Helder Gomes /properlychilled.com

        "The influence of jazz on hip-hop is never as evident as on cuts of the latter that sample the former, and that legacy in transition is rarely as fully fleshed out as on Turntable Jazz, a recent mix by DJ Zedvantz. The set packs together 11 cuts, including a Billie Holiday remix and more great acoustic bass lines, plinkety piano riffs, stripped-bare beats, and guttural scat than you can throw a sampler at. If the Cotton Club had a resident DJ, Turntable Jazz is what he’d sound like on a good night."

        - Marc Weidenbaud /disquiet.com


        Blogosféra patří mezi nejzajímavější místa virtuálního světa
        Při mém posledním surfování po blozích jsem narazil na mixtape se zajímavě
        znějícím názvem Turntable Jazz, o který se postaral mně do té doby neznámý DJ ZedVantz z Toronta.

        Dílo Turntable Jazz zcela vystihuje jeho jméno. Jedná se o mixtape, který propojuje staré jazzové šlágry s hiphopovými groovy, jedná se o mixtape, kde DJ mluví rukama. ZedVantz namíchal Turntable Jazz již v loňském roce. Vzhledem k tomu, že jsem na českých webech
        neobjevil jedinou zmínku, která by se ho týkala, rozhodl jsem se, že ho nemůžu nezprostředkovat dál. Turntable Jazz je totiž především naprosto úžasný.

        - Ravenak /stylehunter.cz (Czech Republic )

    credits
        released 10 June 2008
        Contact: zedvantz@gmail.com

    Permalink  FREE DOWNLOAD

    Tracklist :   
    1.Turntable Jazz 35:29


    votre commentaire
  • http://i1.soundcloud.com/artworks-000000961770-u43sib-crop.jpg

    Note :

    http://www.healerselecta.co.uk

    http://www.myspace.com/healerselecta

    Origine du Groupe : England

    Style : DJ , Groove , Soul , Funk

    Sortie : 2010

    Tracklist :
    1. You Are Listen To (3:52)
    2. Let's Get It Starter (3:29)
    3. Melting Pot (4:12)
    4. Twangy Batucada (2:34)
    5. Sweet Lil Thang Of Mine (7:35)
    6. Rock A Rolla Boogaloo (3:07)
    7. Foundation Of Love (4:06)
    8. Tura Stomp (3:31)
    9. Cuban Proyect (3:54)
    10. Cruisin' On The Highway (4:14)

    00000000000000DOWNLOAD

    J'ai récemment découvert Healer Selecta  (aka Yvan Serrano-Fontova) en feuilletant au travail  Mojo Magazine qui le présente comme "un DJ international / musicien qui a rendu à Londres tout son swing".
    Mojo étant l'une des dernières revues à laquelle je fais confiance les yeux (pratiquement) fermés, je n'avais pas besoin de plus d'arguments pour, le soir venu, taper les précieuses références sur Google et ainsi partir à la recherche du sacré Graal.
    Et une fois de plus, Mojo avait raison.
    Dès la première écoute de Let's get it started, j'ai été aspiré par son détonnant et cohérent mélange de soul, de funk, de guitare surf, d'afrobeat, de Rhythm & Blues, de samba, de reggae, ...
    Les écoutes suivantes n'ont fait que confirmer la première impression.
    En effet, après un morceau introductif, You are listen to, l'album se transforme en bombe, véritable explosion des sens. S'enchaînent alors trois morceaux de soul / funk de très bonne facture, Let's get started, Melting Pot et Twangy Batucada (et sa guitare surf), un morceau d'afrobeat jazzy à souhait Sweet Lil Thang Of Mine, ...

    Bref, c'est la fête à tous les étages, un voyage musical transcendantal, que sais-je encore ...
    Les genres et les époques s'effacent, s'entrechoquent, se confondent pour au final ne faire plus qu'un.
    Un disque très tarantinien et russmayerien en somme  (voir la vidéo de Tura Stomp ^^) !
    Tous les genres présentés sont en effet ici issus du passé mais sont traités de manière résolument moderne et  l'album parvient ainsi à s'imposer  comme une synthèse parfaite et naturelle du rythme fusion de ce début de 21ème siècle, remède parfait contre la morosité ambiante.

    Par Thierry
    permalink


    votre commentaire
  • http://1.bp.blogspot.com/_A-uLcG2elTM/S1FUeJtZqHI/AAAAAAAAAQI/uKw9uViPfCM/s320/markeyfunk2.JPGNote :

    http://www.markeyfunk.com
    http://www.myspace.com/markeyfunk

    Sortie : 2009
    Style : DJ , Abstract Electro , Hip Hop

    Tracklist :
    1. Begining (2:14)
    2. Reason (5:54)
    3. Dream Of Africa (11:45)
    4. Eyes Closed (4:07)
    5. Japanese Fonts (5:02)
    6. Leap Forward (6:20)
    7. Creatures (5:21)
    8. Story (2:52)
    9. Cry (6:56)
    10. Light (7:10)
    11. Dawn (2:21)
    12. Five Minutes (5:26)

    DOWNLOAD1.gif



    Je vais être honnête avec vous, je ne sais pas du tout comment vous présenter cet album. Je ne sais rien de l'artiste, son genre musical est généralement un genre que j'abhorre au plus haut point (je n'arrive que très rarement à la fin de l'écoute d'un disque complet), ... Je me contenterai donc du minimum syndical avec quelques points factuels. Originaire de Jérusalem, le musicien-producteur-DJ Markey Funk fait partie intégrante du paysage musicical funk / hip-hop / ambient israélien depuis 2003. Après des collaborations à d'innombrables projets et manifestations (il a entre autres travaillé avec les très intéressants The Apples), il a enfin pu produire, l'an dernier son 1er album en son nom. (Forgot The Word), même s'il n'est constitué que de chutes de travail de diverses sessions est d'une formidable cohérence et en tous points réussis. Dans un monde meilleur, personne ne parlerait d'Archive et tout le monde écouterait (Forgot The Word). Nous ne sommes malheureusement pas dans un monde meilleur ... Sur Internet, j'ai trouvé ce disque classé en "cut'n'paste" ... Je ne sais pas trop ce que ça signifie. Alors, oui, il y a du bidouillage de studio, c'est certain, des coupages, des collages. Ces quelques expérimentations n'empêchent pas l'ensemble de rester dans le domaine du trip hop-ambient facilement accessible et je le recommanderai à tous les déçus d' Archive depuis ... Londinium dont je fais partie. Comme expliqué en introduction, je n'apprécie donc normalement pas du tout ce genre de musique mais, dans ce cas prècis, (Forgot The Word) m'a amené une de mes plus belles surprises de fin 2009. Rien que pour cette curiosité, si vous en avez le temps, arrêtez-vous quelques minutes sur les titres présentés à l'écoute.
    Par Thierry
    permalink

    votre commentaire


  •  
    Stepping Stones is essentially a best-of and remix record in one. Taking songs from as far back as 1994's Strictly Turntablized, Krush collects and presents some of his best tracks — some reworked gently, others more drastically. Stepping Stones is split into two discs, lyricism and soundscapes — the concept behind each being decidedly self-explanatory. The first disc, lyricism, at once sounds the best; guests of this calibre — and in such density — are a rare occurrence: C.L. Smooth, Company Flow, Black Thought (alone on one, with Malik B on another), Aesop Rock, Mr. Lif, Anticon, and Mos Def. Throw in Japanese rappers, TWIGY & RINO, KAN — names in uppercase for esoteric Japanese reasons — and, finally, Esthero and, more excitingly, Zap Mama, and we're looking at just about the best collection of guests ever assembled on a hip hop/breaks record. The second disc, soundscapes, however, holds its own just as well against the first. This, really, should come as no surprise as DJ Krush has, on top of working with some of the DJ Shadow, DJ Disk, ?uestlove, and — albeit on a weaker track than the original — Kazufumi Kodama. There are five new tracks in total. Three of these are on the Soundscapes disc, one of which is a short intro. The other two (an original and its remix) are, obviously, on the first. You can purchase this record in most stores for twenty-five dollars, and you would be doing yourself a great disservice if you decided otherwise; Stepping Stones, serves as either a particularly clever way of recapping an exceptional career or as an excellent introduction to an excellent artist. Whichever way... if you are already a Krush fan and have heard most of these songs on the original records I can assure you that the new versions are well worth your money — if, on the other hand, you've never heard of Krush, buy this record, and when you've digested it, go out and buy the source material.
    by Belvedere Jehosophat
    permalink

    CONNECT REVIEW

    Note :

    votre commentaire