• http://i2.cdiscount.com/pdt/2/5/8/1/f/0600753202258.jpg

    Note :

    http://www.bonatology.com

    http://www.myspace.com/richardbona

    Sortie : 2009

    Style : Alternative , Fusion , World , Jazz , Groove

    Tracklist :

    01 - Take One
    02 - Shiva Mantra
    03 - Good Times
    04 - M'Bemba Mama
    05 - Kurumalete
    06 - Souleymane
    07 - African Cowboy
    08 - Esukudu
    09 - Yara's Blues
    10 - Sona Moyo
    11 - Camer Secrets

    00000000000000DOWNLOAD

    Avec The Ten Shades of Blues, Richard Bona signe un road-disc émouvant, qui envisage le blues comme un dénominateur commun entre les musiques populaires du monde entier. En ouverture de ce cinquième album solo, Richard Bona explore en cinquante-deux secondes purement vocales, sa propre vision du blues (Take one). Avec finesse, il dessine dans l'album intitulé The Ten Shades of Blues une carte des musiques populaires, élégamment tissée d’un fil bleu… Le blues ? Une gamme ni américaine, ni africaine : un chant universel ! Le voyage démarre donc dans les rues de New Delhi avec une incantation à la déesse Shiva (Shiva Mantra), se poursuit à New York, puis quelque part dans l’étendue sahélienne, fait une halte à Nashville, pour se terminer au Cameroun (Camer secrets). Mais comme Bona ne fait rien comme tout le monde, le voyage ne s’arrête pas là. Il est aussi intérieur… aux morceaux ! SurEsukudu par exemple, on entend un peu du Brésil, du Sahel, de musiques de films, de jazz… Pour les initiés, il y a bien sûr cette gamme, jouée sur dix modes différentes qui fait le lien entre les titres. C’est bien évidemment, "la couleur Bona", la douceur des voix, l’audace des arrangements et bien sûr, la rondeur de la basse qui donne à ce disque son passeport international. Pourtant, Bona ne la joue pas solo ! Chaque escale renoue avec une amitié musicale : Franck Mc Comb qu’il avait accompagné sur son premier album, les musiciens indiens rencontrés sur une précédente tournée, ou le flûtiste Bailo Baa déjà présent sur le troisième disque de Richard Bona, Munia : The Tale. En invitant en studio des musiciens rencontrés sur scène, aux quatre coins du monde, Richard Bona raconte aussi son propre parcours : celle d’un African cow boy, nourri au sein prolifique de ses multiples expériences musicales. Ce voyage bluesy se termine au Cameroun avec Camer Secrets, un morceau qui nous rappelle qu’il faudra écouter et réécouter sa musique, pour tenter de percer les mystères de Monsieur Bona.

    RFI

    permalink


    votre commentaire
  • http://esp4.com/wp-content/uploads/2008/11/sargento-garcia-viva-el-sargento2.gif

    Note :

    http://www.sergentgarcia.com

    http://www.myspace.com/sgtogarcia

    Sortie : 1997

    Style : Raggamuffin , Salsa , Latino

    Tracklist :

    01 Canto Mi General
    02 Oye Mi Bomba
    03 Mamaye
    04 Mojemonos
    05 Medecine Man
    06 Hoy Me Voy
    07 Nueve Vidas
    08 Camino De La Vida
    09 Salsamania
    10 Amor Pa' Mi
    11 Sangre Negra
    12 El Son Del Mojito 

    000000-DOWNLOAD.PNG

    Je commence naturellement dans l'ordre chronologique avec cet album publié initialement sur le label Crash disque en 1997.
    Dans une interview du Sergent, il racontais que pendant une pause du groupe Ludwig von 88 dont il étais le guitariste, il s'amusait a mixer du reggae et de la Salsa. tout seul, chez lui. Parallèlement, Nobru s'échappait aussi des Ludwig pour participer a des sound system, notamment avec le "Bawawa Son".
    Et puis pour la fête de la musique il a est parti mixer et toaster dans l'émission radio d'un pote. La sauce prend si bien que le mec passe le mix plusieurs fois a l'antenne. Le style Sergent Garcia est né! Une sauce avec des bouts de reggae, de raggamuffin et de salsa dedans : la Salsamuffin.

    Aprés un premier titre sur une compile, il sort ce premier CD. Pour ceux qui ont découvert le Sargento par ses albums suivants, la sonorité de se premier album est un peut déroutante : beaucoup plus électronique là ou les album suivants sont organiques : les cuivres sont samplés, la batterie électronique sonne assez rétro. Ca sonne en fait comme une très très bonne démo.

    Sur ce disque, l'homme au machine, qui signe quelques compos, c'est Jean-Michel Rossignol alias Junior Cony alias Jean-Mi aillant déjà joué avec Nobru dans les Ludwig, mais aussi chez les Bérurier Noirs pour leur régler Dédé, leur boite a rythmes. Il sort ces jours-ci un nouveau disque de dub. les précédant étaient trés bons. je conseil vivement Peacemonger.
    Florence Duquesne signe les paroles de Camino de la Vida et Sangre Negra. Elle apparais sous le pseudo La Capitana sur Un Poquito Quema'o, et sous le pseudo la grande Titi avec les Bérus. De vilaines gens rappellent qu'ils ont sortis ensembles, un peut avant l'aventure Sergent Garcia, un 45t de rap sous le nom Titi & Nobru. La pochette est un poéme!

    C'est aprés ce disque que le sergent a réunis ses premier musiciens : los Locos del Bario. aprés avoir revisité les titres du premier cd sur scene, ils sont signés par Labels, un label de Virgin. L'album suivant contient pratiquement tous les titres de ce premier album ré-interpretes et réarrangés pour les musiciens. ce qui fait dire au Sergent Garcia, "[¡Viva el Sargento!] c'est comme si c'était un album de remixes mais fait avant".

    permalink


    votre commentaire
  • http://3.bp.blogspot.com/_IyDZgXq8QH0/SAGoMMRD8qI/AAAAAAAABDg/6aecdp2NmNQ/s320/front.jpg

    Note :

     

    http://www.myspace.com/billlaswell

    http://www.sussandeyhim.com

    http://www.myspace.com/sussandeyhim

     

    Sortie : 2002

    Style : Electro Dub , Downtempo , World , Alternative Fusion , Ambient , Electroacoustic

     

    Tracklist :

    1. the candle and the moth (5:42)
    2. bade saba (11:33)
    3. daylaman (4:12)
    4. meykhaneh (5:24)
    5. navai (5:18)
    6. negara (4:18)
    7. gereyley (6:46)
    8. hamcho farhad (2:15)

     

    original musicians:
    richard horowitz - strings & sample arrangement on #2
    reggie workman - acoustic bass
    reza derakhshani - tar, setar, kamanche, ney
    dawn avery - cello
    glen velez - daf
    hearn gadbois - zarb
    michael harrison - tamboura

    additional musicians:
    abegasu shiota - electric piano
    karsh kale - drums, tabla, programming
    bill laswell - bass, synthesizer
    zakir hussain - tabla
    hamid drake - drums, tabla
    aiyb dieng - chatan
    abdou mboup - percussion

    DOWNLOAD1.gif

     

    Reconstruction and mix translation of Sussan's masterwork "Madman Of God" by the legendary musical pioneer, Bill Laswell.
    "Shy Angels" is Bill Laswell's reinterpretation of the entire "Madman of God" album, in which Sussan Deyhim presents her uniquely personal reading of divine love poems by Rumi, Saadi and other Persian Sufi masters.

     

    Bill Lashell has taken Sussan Heyhim's brilliant Madman of God album, pushed the finally crafted traditional instrumentation down in the mix, and slapped on top a naff disco drum beat with no sensitivity to the rhythmical comlpexities of the original music and singing. The result is a travisty. Worse still, record stores now only seem to stock this monstrosity, and not the original version. Nevertheless, I urge you to steer well clear of this cd and search out the original.

    by John

    permalink


    votre commentaire
  • http://ecx.images-amazon.com/images/I/51zB5bibzuL.jpgNote : ++

    http://beibeizheng.com
    http://www.myspace.com/beibeizheng

    http://www.shawnlee.net
    http://www.myspace.com/shawnleemusic

    Sortie : 2010
    Style : Alternative Fusion , World

    Tracklist :
    01. Into The Wind 02:45
    02. Hot Thursday 03:31
    03. East 06:38
    04. Make Me Stronger (Feat. Georgia Anne Muldrow) 03:28
    05. Little Sunrise 04:00
    06. Beis Bossa 03:43
    07. Whiskey Waltz 03:48
    08. Willingness (Feat. Georgia Anne Muldrow) 04:14
    09. The Tiger 04:29
    10. The Master Room 03:48
    11. The Ambush 03:46
    12. The Blue Grotto 03:46
    DOWNLOAD1.gif




    Into the Wind, nouvel album du prolifique Shawn Lee réalisé spécialement pour la compositrice et joueuse de Guzheng, Bei Bei.Un mélange unique de tradition ancestrale et de travail de studio. Le hip hop, le jazz électrique et la sensibilité soul avec lesquels Shawn Lee accompagne font surgir le son captivant du Guzheng de Bei Bei sur des articulations paisibles et suaves, un peu à la manière du funk à la sauce Kung-Fu…
    permalink

    Press Release :
    Into the Wind by Guzheng performer Bei Bei He and Ubiquity producer Shawn Lee marries a unique blend of ancient tradition with studio trickery. This uplifting, genre-bending sound clash, recalls the afro centric harping of Dorothy Ashby and hypnotic spiritual jazz of Alice Coltrane. With Lee adding equal doses of hip hop, electric jazz, and soul sensibility to the backing tracks, the captivating sound of Bei Bei's Guzheng comes alive on peaceful mellow joints as much as it does on Kung-Fu flavored funk tunes.

    Falling in love with the 5 foot tall x 1 foot wide 21-stringed Chinese instrument at first site, Bei Bei began playing at the age of seven. While studying the Guzheng at a music conservatory in Hong Kong in 2002, Bei Bei developed an interest in jazz and groove-based music and hoped to make those styles with her instrument one day. Eight years later, now residing in Southern California, Bei Bei was contacted by Shawn Lee about making a record in the way she'd previously dreamed of, and she jumped at the opportunity.

    These days it's not uncommon for artists to swap tracks and build tunes over the internet. But, in this case, the artists had to drop their guards, throw caution to the wind, and learn about each other's very different crafts as they went. Meeting only once (over pancakes and ice tea at an iHop in Huntington Beach!) the two emailed and swapped files for about a year to complete the record.

    "Shawn was inspired by some of the traditional music that I play", she explains. But it took both of us being committed, fully self-expressed, inspired, connected to make this album happen", she adds.

    The initial burst of inspiration led to the birth of early pieces like "Make Me Stronger" and "Bei's Bossa", which were new creations based on ancient tunes. The label was so excited by these two that they shared them with label mates and this is how Georgia Anne Muldrow ended up singing on the entrancing "Make Me Stronger", and later on "Willingness".

    However, further collaboration between Bei Bei and Lee became more challenging. "I had trouble following the key changes in "The Ambush" because the Guzheng is conventionally tuned into a pentatonic scale without the 4th and the 7th of each key. That would not allow me to play pieces like this, she explains. "After many experiments, I tuned each octave on my instrument into its own diatonic scale, and it worked perfectly."

    Swapping notes with each addition and change, they made their way through eleven tracks. The title track was the last track to be completed, and also became the opening track on the album. But it almost didn't happen. Lee had made the basis of "Into the Wind" which sounds very different from the finished version. Bei Bei got a serious dose of writers block and wanted to give up. But Lee encouraged Lee to make any changes she wanted. "His words pumped me up, so I put myself together and went back to my instrument until the last note was recorded. This is true teamwork that takes part not only in the art, but also in the human spirit," says Bei Bei.

    The Guzheng is over 2000 years old and belongs to the Asian long zither family; Japanese Koto, Korean Kayageum, and Vietnamese Dan trah are children of the Guzheng. It was used in both folk and court music in the ancient China. Bei Bei started to play the Gu Zheng at the age of seven and received her professional musical training, majoring in the Gu Zheng at the Central University of Nationalities in Beijing, China and the Hong Kong Academy for Performing Arts in Hong Kong from several Gu Zheng masters such as Li-Jing Sha, Mu-Lan Hai, Chun-Jiang Teng, and Ling-Zi Xu. She is a multi-award winner of many national and international competitions such as the 1993 National Chinese Instruments Competition, the 1999 College Students Art Festival in Beijing and the 1st Dragon Cup International Gu Zheng Competition in 2001.

    Bei Bei has been featured as an instrumentalist and composer at Knitting Factory Hollywood, Ford Amphitheater, Barclay Theater in Irvine, UCI Claire Trevor Theater, Mt. Sac College Performing Arts Center, Illinois Wesleyan University, Carrol University, Gustavus Adolphus College, and more. As a studio musician, she recorded for Sci-fi Channel's "Battlestar Galactica". As a composer, she composed music, performed and engineered for China Central TV documentary series "Dun Huang". She released her debut album Quiet Your Mind And Listen in 2006. Her collaborative album Heart of China, made with Richard Horowtiz, was released by Killer Tracks in 2008. Her dance music works include "Dancing Dream" which was premiered at the Asian American Children's Dance Festival in 2007. She is the director of Lotus Bud Gu Zheng Studio in Placentia, CA, where she teaches students to play and perform. Since 2008, Bei Bei has been performing with the Orchid Ensemble, a trio which consists of Bei Bei on the Guzheng, Lan Tung on the Erhu and Jonathan Benard on the Marimba and percussion. The feedback that she has received as she has introduced American and international audiences to the Gu Zheng and its broad and varied repertoire has been extremely positive. Her passion for her instrument and the beauty of her music have touched people across the world.

    This is the first record of many in 2010 for the unstoppable Shawn Lee. His last two albums were also collaborations. These previous two releases saw him work with Clutchy Hopkins on the Fascinating Fingers album and with Money Mark and Tommy Guerrero under the name Lord Newborn & The Sugar Skulls. He has plans to do some major interpretations of famous classical pieces later in the year, and has an all vocal collaboration album in the works, too.

    For an introduction to the Bei Bei and Shawn Lee project, Ubiquity released a limited edition 10" EP, featuring the original and instrumental versions of "Make Me Stronger," with a vocal by Georgia Anne Muldrow (who had also recently produced and sang on records by Mos Def and Erykah Badu.) Alongside these, was the storming version of the Billy Paul psychedelic soul opus "East," also featured on Into The Wind. A remix by UK producer Floating Points (whose "Love Me Like This", "Vacuum Boogie", and "Radiality" releases have been turning heads all year long) took "Make Me Stronger" deep into bugged out Wu-Tang territory. Reaction was positive from Berlin to Losa Angeles, with KCRWs Garth Trinidad calling the tracks "A ray of light in my world," and BBC Radio 1 DJ Mary Anne Hobbes saying "Love love love this."
    permalink

    votre commentaire
  • 51Sd9LPZFOL__SL500_AA280_-copie-1.jpg

    logo-myspace.jpgicon_www_lang.gif






    ‘Tucson-Habana’. Voici le titre du premier album solo d’Amparo Sanchez. Quand on entend ‘Amparo Sanchez’, on pense naturellement à Amparanoia, groupe qu’elle a formé en 1997 et avec lequel elle a donné plus de 1000 concerts et enregistré 7 albums en 11 ans. Elle est même montée sur scène avec ce groupe, enceinte de 8 mois ! Mais, en 2008, Amparo décide de mettre un point final à sa carrière avec Amparanoia et de commencer une nouvelle aventure en solo. ‘Tucson-Habana’ est donc son premier album.





    Il s’agit d’un album très personnel, intime et acoustique où Amparo donne à sa carrière artistique une toute nouvelle direction, et ce de manière très originale et authentique.

    La collaboration avec le duo de Calexico, Joey Burns et John Convertino, offre une instrumentation exquise, des paysages évoquant le désert brûlant, les caraïbes saveur rhum añejo un son analogique, des textes qui vous émeuvent au plus profond, des voix franches et innocentes, de l’émotion et de l’art à l’état pur…  








    Discographie


    Albums
    (Amparanoia)

    "Haces Bien", AMPARO & THE GANG (La Fábrica Magnética, 1993)
    El Poder de Machin - 1997
    Feria furiosa - 1999
    Somos viento - 2002
    Enchilao - 2003
    Rebeldia con alegria - 2004
    La vida te da - 2006

    Album solo

    Tucson Habana - 2010


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique